لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: بزودی ۹۰ درصد امریکایی‌ها واجد شرایط واکسین کرونا خواهند شد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا می‌گوید که تا تاریخ نوزدهم ماه اپریل، ۹۰ درصد شهروندان بالغ این کشور واجد شرایط دریافت واکسین کروناویروس خواهند بود.

همزمان با تشویق شهروندان امریکا برای تطبیق واکسین کروناویروس، آقای بایدن به مردم گوشزد کرد که تهدید این ویروس کماکان با قوت خود باقی است.

او گفت: "ما با این ویروسی که به سرعت در حال تکثیر است و یک‌بار دیگر موارد آن رو به افزایش گذاشته، در یک رقابت مرگ و زندگی قرار داریم. "

تازه‌ترین آمارها از ابتلا به کروناویروس در امریکا، افزایش ده درصدی را در جریان هفتهٔ گذشته نشان می‌دهد. به گفته مقامات، در یک هفته گذشته، نزدیک به هفتاد هزار مورد جدید به طور روزانه به ثبت رسیده است.

همچنین، موارد بستری شدن بیماران بیش از چهار درصد و آمار مرگ تقریبا سه درصد افزایش داشته است.

با توجه به این نگرانی‌ها، مقامات در امریکا تلاش‌ها برای تطبیق واکسین را شدت بخشیده اند.

رییس جمهور بایدن می‌گوید که تا تاریخ نوزدهم ماه اپریل، تعداد مراکز تطبیق واکسین دو برابر خواهد شد تا افراد بیشتری به واکسین دسترسی پیدا کنند.

ارایهٔ خدمات حمل و نقل به مراکز واکسین برای کهن‌سالان و افراد دارای معلولیت نیز بخشی از این برنامه است.

آمار دولتی نشان می‌دهد که تا حالا بیش از ۹۵ میلیون نفر در امریکا، حداقل دوز نخست واکسین کروناویروس را دریافت کرده و بیش از ۵۲ میلیون نفر، به طور کامل واکسین شده اند.

بیش از ۳۰ میلیون نفر در امریکا به کروناویروس مبتلا شده و از این جمع، نزدیک به ۵۴۷۰۰۰ نفر جان‌های خود را از دست داده اند.

XS
SM
MD
LG