لینک های دسترسی

Breaking News

کمک ۱۵ میلیون دالری امریکا به فلسطینی‌ها برای مقابله با کووید۱۹


مقامات در ایالات متحده از کمک ۱۵ میلیون دالری به جوامع آسیب‌پذیر فلسطینی در کرانه غربی و نوار غزه برای مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، لیندا تامس گرینفیلد، سفیر امریکا در سازمان ملل متحد این موضوع را در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات شرق میانه اعلام کرد.

به گفتهٔ او این کمک از طریق ادارۀ توسعهٔ ایالات متحده (USAID) برای مبارزه با همه گیری کروناویروس در بخش های صحت و کمک های اضطراری غذایی برای خانواده‌های نیازمند در کرانه غربی و نوار غزه به مصرف خواهد رسید.

خانم گرینفیلد گفت: "این کمک فوری و ضروری بخشی از تعهد مجدد ما به مردم فلسطین است. این کمکها به فلسطینیان نیازمند کمک خواهد کرد و ثبات و امنیت بیشتری را برای اسراییلی‌ها و فلسطینیان به ارمغان خواهد آورد."

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، حمایت کشورش از سازمان‌های امدادرسان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی در شرق نزدیک را متوقف کرده و دفتر ارتباطی فلسطینیان در واشنگتن را تعطیل کرده بود.

در همان زمان قصر سفید حمایت خود را از اسراییل افزایش داد و بیت المقدس را به حیث پایتخت اسراییل به رسمیت شناخت و اعلام کرد که شهرک سازی در سرزمین‌های اشغال شده نباید نقض قوانین بین المللی باشد.

اما ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که برنامه‌های کمکی ایالات متحده را که از توسعه اقتصادی و کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین حمایت می‌کند، اعاده و اقدامات لازم را برای بازگشایی ماموریت‌های دپلوماتیک، اتخاذ خواهد کرد.

ادارهٔ آقای بایدن گفته است که ایالات متحده معتقد است که این بهترین راه برای حصول اطمینان از آینده اسراییل به عنوان یک کشور دموکراتیک و یهودی است و در عین حال حامی آرمان‌های فلسطینیان برای داشتن یک کشور برای خودشان و زندگی با عزت و امن است.

رهبران فلسطین نیز از قصد حکومت جدید ایالات متحده برای بازگشایی دفاتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن استقبال کرده اند.

XS
SM
MD
LG