لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: زمان رهبری و اراده در مقابله با خشونت طالبان است 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که حکومت افغانستان تمامی آنچه را در اختیار دارد که در مقابل طالبان پیروز شود.

جین ساکی، سخنگوی قصر سفید گفته است که رییس جمهور بایدن به این نظر است و ابراز داشته است که "حکومت افغانستان و نیروهای ملی دفاعی این کشور آموزش، تجهیزات و تعداد برای پیروزی در مقابل طالبان را دارند و اکنون زمان رهبریت و اراده در مقابل پرخاشگری و خشونت طالبان است."

خانم ساکی در یک کنفرانس خبری گفت که واشنگتن حملات خشونت‌بار طالبان، قساوت‌ها و انتقام‌جویی‌ها در مقابل غیرنظامیان در ساحات تحت کنترول این گروه را پیگیری می‌کند و در این خصوص نگران است.

او علاوه کرد که اگر طالبان ادعا دارند که مشروعیت بین المللی می‌خواهند، این اقدامات شان سبب کسب مشروعیت شان نخواهد شد.

سخنگوی قصر سفید گفت که ایالات متحده جداً از طالبان می‌خواهد که به عوض جنگ بر روند صلح تمرکز کنند،‌ زیرا مردم افغانستان به آن نیاز دارند و سزاوار آن اند.

این در حالی است که سفارت ایالات متحده در کابل حملات طالبان بر شهر‌های افغانستان را تقبیح کرده و آنرا بر خلاف تعهدات این گروه خوانده است.

این سفارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "این اقدامات طالبان به منظور تحمیل اجباری حاکمیت شان غیرقابل قبول است و با ادعای آن‌ها مبنی بر حمایت از حل سیاسی از طریق مذاکره در پروسۀ صلح دوحه، مغایرت دارد."

سفارت امریکا افزوده که گروه طالبان نسبت به رفاه و حقوق غیرنظامیان "بی‌اعتنایی عمیقی" را از خود نشان داده و بحران بشری در این کشور را تشدید می‌بخشند.

گروه طالبان تا اکنون اکثریت ساحات شهر شبرغان و زرنج را تصرف کرده و درگیری‌های شدید در مراکز ولایات کندز و سر‌پل جریان دارد.

XS
SM
MD
LG