لینک های دسترسی

Breaking News

ورود پناهجویان غیرقانونی از مکسیکو به ایالات متحده دشوارتر می‌شود


ادارهٔ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده طرح‌های را بررسی می‌کند که براساس آن روند پناهندگی از طریق مرز مکسیکو به امریکا دشوار تر خواهد شد.

دو مقام وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفته اند که ادارهٔ بایدن در حال بحث روی مقرراتی برای رد سریع پناهندگان بالغ مجرد می‌باشد؛ پناهندگانی که قبلاً در کشور دیگری درخواست پناهندگی نکرده باشند.

این مقامات گفته اند که این طرح‌ها شباهت زیادی به پالیسی‌های اعمال شده توسط دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده دارد.

آقای بایدن که خود یک دموکرات است، پس از به قدرت رسیدن در ماه جنوری ۲۰۲۱ تعهد کرد که بسیاری از پالیسی‌های مهاجرتی سخت‌گیرانهٔ دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، را که یک جمهوری خواه است، تغییر خواهد داد.

اما از زمان گرفتن تصدی ریاست جمهوری در جنوری ۲۰۲۱ ، ادارهٔ بایدن هم از نظر عملیاتی و هم از نظر سیاسی با تعداد بی‌پیشینه‌ای پناهندگان غیرقانونی در مرز مکسیکو- امریکا مواجه شده است.

مقامات مرزی ایالات متحده گفته اند که در سال مالی ۲۰۲۲ که در ۳۰ سپتمبر به پایان رسید، ۲.۲ میلیون پناهنده را که به گونهٔ غیر قانونی از مرز عبور کرده بودند، بازداشت کرده اند.

مقامات امریکایی همچنان گفته اند که ادارهٔ بایدن در نظر دارد تا شمار دیگری از پالیسی‌های بازدارندهٔ پناهندگی زمان آقای ترمپ را که شامل بررسی سریع سوابق پناهندگان و محدود کردن شمار عابرین پناهنده از مرز است، تطبیق کنند.

یکی از سخنگویان وزارت امنیت داخلی روز جمعه دوم دسمبر (۱۱قوس) گفت که تاکنون هیچ تصمیمی برای ایجاد تغییر در پالیسی‌ها اتخاذ نشده است.

آقای بایدن که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ رقیب خود دونالد ترمپ را شکست داد، تعهد کرده بود که پالیسی‌های سختگیرانهٔ ترمپ را لغو خواهد کرد. اما اعمال دوبارهٔ این پالیسی‌ها خلاف تعهدات او بوده و مدافعان حقوق پناهجویان را نگران کرده است.

مدافعان حقوق پناهجویان می‌گویند که این محدودیت‌ها افرادی را که از آزار و شکنجه از کشورشان فرار می‌کنند به خطر می اندازد و حقوق درخواست حفاظت را تحت قوانین ایالات متحده و معاهدات بین المللی نقض می‌کند.

برای دریافت پناهندگی در ایالات متحده، پناهندگان باید ثابت کنند که براساس نژاد، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

XS
SM
MD
LG