لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌سوزی مهیب در گمرک فراه مهار شد - مقام‌ها


مقام‌های افغان می‌گویند که آتش‌‌سوزی در بندر "ابونصر فراهی" ولایت فراه پس از چندین ساعت و به کمک تیم اطفاییه ایران مهار شد.

عبدالله ولیزاده، مشاور مطبوعاتی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که این آتش‌سوزی حوالی ساعت ۹:۴۰ دقیقۀ صبح امروز سه شنبه ۲۵ می (چهارم جوزا) در این بندر به وقوع پیوست.

آقای ولیزاده افزود که چندین ذخیرۀ تیل در این بندر آتش‌ گرفته بود که برای مهار کردن آن از اطفاییۀ کشور ایران نیز کمک گرفته شد. او افزود که در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.

در این حال، برخی اعضای شورای ولایتی ولایت فراه می‌گویند که آتش‌سوزی در گمرک "ابونصر فراهی"، هنگامی به وقوع پیوست که یک تانکر مواد نفتی در حال تخلیه تیل بود.

شاه محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه به صدای امریکا گفت که این آتش‌سوزی خسارات هنگفت مالی را به تاجران افغان به بار آورده است.

او گفت: "بی توجهی مقام‌های مرکزی در تجهیز بنادر به سیستم‌های اطفاییه مدرن باعث شده تا واقعات آتش‌سوزی، خسارات هنگفت مالی به جای بگذارد."

حدود سه ماه پیش نیز در آتش سوزی مشابه در بندر "ابونصر فراهی"، سه ذخیره‌گاه مواد سوختی و دو تانکر تیل تاجران حریق شده بود که این آتش‌سوزی به کمک تیم‌های اطفاییۀ ایران مهار شد.

XS
SM
MD
LG