لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در مسجد پل‌خشتی کابل سبب زخمی شدن نمازگزاران شد


در نتیجۀ یک انفجار در داخل مسجد پل‌خشتی از مربوطات حوزۀ اول امنیتی شهر کابل، دست‌کم ۱۱ نمازگزار زخمی شده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۱:۳۰ دقیقۀ بعد از چاشت روز چهارشنبه ششم اپریل (۱۷ حمل) در هنگام نماز ظهر رخ داد.

وزارت داخلۀ حکومت طالبان ضمن تایید وقوع انفجار در محوطۀ این مسجد می‌گوید که این رویداد ناشی از پرتاب بم‌دستی به سوی نمازگزاران بوده است.

شفاخانۀ ایمرجنسی کابل می‌گوید که از محل این انفجار، ۱۱ زخمی به این شفاخانه منتقل شده که در حال حاضر هفت تن آنان بستری و متباقی مجروحین مرخص شده اند.

اما وزارت داخلۀ طالبان می‌گوید که در این انفجار شش نمازگزار زخمی شده اند که برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

به گفتۀ این وزارت بررسی‌ها در این مورد آغاز شده و افراد این گروه، یک فرد مشکوک را به ظن پرتاب بم‌دستی به سوی نمازگزاران بازداشت کرده اند.

در این حال، برخی از شاهدان عینی می‌گویند که شمار تلفات بیشتر از آن است که وزارت داخلۀ طالبان اعلام کرده است.

یک شاهد عینی که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای گفت که شماری زیادی از نمازگزاران در این انفجار زخمی شده اند که آنان توسط مردم و افراد طالبان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

او همچنین گفت که وضعیت صحی شماری از مجروحین این انفجار وخیم بود. تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

این در حالی است که سه روز پیش، یک انفجار مشابۀ در نزدیکی این مسجد و در داخل سرای شهزادۀ کابل، بزرگترین مرکز تبادلات اسعار در افغانستان رخ داد که در آن، کم از کم یک نفر کشته و ۵۹ نفر دیگر زخمی شدند.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، انفجارها در کابل و برخی ولایات دیگر به ویژه در مساجد بیشتر شده که در آن، ده‌ها نمازگزار کشته و زخمی شدند. مسوولیت بیشتر این حملات را شاخۀ خراسان گروه داعش به عهده گرفته است.
XS
SM
MD
LG