لینک های دسترسی

Breaking News

موتر حامل طالبان در کابل هدف انفجار قرار گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی طالبان می‌گویند که موتر حامل افراد این گروه در شهر کابل مورد هدف انفجار قرار گرفت که در آن، دو جنگجوی این گروه زخمی شدند.

این انفجار حوالی ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۲ جنوری (۲۲ جدی) در منطقه "بنایی" از مربوطات حوزۀ نهم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست.

مبین خان، یک مقام امنیتی طالبان گفته است که در این انفجار، دو تن از افراد این گروه زخمی شده و آنان برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

آقای مبین در مورد نوعیت این انفجار معلومات نداده و گفته است که بررسی‌ها در این مورد جریان دارد. گفته می‌شود که این انفجار ناشی از ماین جاسازی شده در کنار جاده بوده که موتر حامل طالبان را هدف قرار داده است.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پیش از این گروه تروریستی داعش – شاخۀ خراسان مسوولیت حملات مشابه در افغانستان را به عهده گرفته بود.

این در حالی است که پس از تسلط گروه طالبان در اواخر ماه اگست بر افغانستان، گروه داعش حملات خود در این کشور را افزایش بخشیده است.

اخیراً موتر حامل مولوی عبدالسلام‌ عابد، یکی از عالمان دینی و عضو رهبری جمعیت اصلاح در کابل مورد هدف قرار گرفت که در آن، یک نفر کشته و سه تن دیگر به شمول آقای عابد زخمی شدند.

این انفجار ناشی ماین مقناطیسی بود که بر موتر یکی از نزدیکان عابد تعبیۀ شده بود.

XS
SM
MD
LG