لینک های دسترسی

Breaking News

موتر حامل طالبان در بلخ هدف انفجار ماین قرار گرفت


مقام‌های طالبان در بلخ می‌گویند که یک موتر نظامی مربوط به قول اردوی "۲۰۹ الفتح" این گروه در شهر مزار شریف آماج انفجار ماین قرار گرفته است.

این انفجار حوالی ساعت ۸:۳۰ دقیقۀ صبح روز پنجشنبه ۱۹ می (۲۹ ثور) در مربوطات حوزۀ پنجم امنیتی شهر مزار شریف به وقوع پیوست.

محمد آصف وزیری، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت بلخ به خبرنگاران گفت که هدف این انفجار موتر کارمندان ملکی قول اردوی "الفتح" در این ولایت بوده است. او از ارایۀ جزییات در مورد تلفات این رویداد خودداری کرد، اما برخی منابع می‌گویند که در این انفجار سه نفر زخمی شده اند.

در این حال، برخی از شاهدان عینی می‌گویند که در این انفجار "چندین نفر کشته و زخمی شده" و بیشتر قربانیان این رویداد، کارمندان ملکی و نظامی این قول اردو اند.

آنان گفته اند که تمامی قربانیان این انفجار به شفاخانۀ نظامی اردو در ولایت بلخ منتقل شده اند که گفته می‌شود وضعیت صحی شمار از مجروحین وخیم است.

تا کنون مسوولیت این انفجار را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان در اگست سال گذشته، گروه داعش چندین حمله را بر اعضای طالبان انجام داده است.

از سوی دیگر، در ماه‌های اخیر، انفجارات در اکثر ولایات افغانستان به شمول ولایت بلخ افزایش یافته است.

سه هفته پیش، دو انفجار در مربوطات حوزۀ دهم و سوم امنیتی شهر مزار شریف به وقوع پیوست که در آن، شش نفر کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند.

هر دو انفجار در ساحات عمدتاَ شیعه‌نشین شهر مزار شریف اتفاق افتاده بود و گروه داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت.

پیشتر از آن نیز، گروه داعش مسوولیت یک انفجار در داخل یک مسجد در ساحۀ شیعه‌نشین "سه دکان" در شهر مزار شریف را بر عهده گرفت که در آن کم از کم ۱۲ نفر کشته و کم و بیش ۵۸ نفر دیگر زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG