لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در داخل یک مدرسۀ دینی در سمنگان ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت


Samangan
Samangan

مقام‌های محلی طالبان در سمنگان از وقوع یک انفجار در داخل یک مدرسۀ دینی در مرکز این ولایت خبر داده و می‌گویند که در این رویداد، تا کنون ۱۵ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده اند.

امدادالله مهاجر، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای سمنگان به صدای امریکا گفت این انفجار بعد از چاشت روز چهارشنبه ۳۰ نومبر (نهم قوس) در مدرسۀ دینی به نام "الجهاد" در شهر ایبک به وقوع پیوست.

آقای مهاجر افزود که در این انفجار شماری افراد زخمی شده اند، که تا کنون شمار دقیق آن روشن نیست. اما برخی از منابع مردمی و داکتران موظف در شفاخانۀ ولایتی سمنگان به رسانه‌های محلی افغانستان گفته اند که تا کنون حدود ۳۰ زخمی به این شفاخانه منتقل شده است.

آنان وضعیت صحی شماری از مجروحین را وخیم گزارش داده و گفته اند که ممکن شمار تلفات ناشی از این انفجار افزایش یابد.

هنوز نوعیت این انفجار روشن نیست، اما گفته می‌شود که این رویداد زمانی به وقوع پیوست که شماری از طلبۀ مدرسه به شمول کودکان مصروف آموزش بودند.

در این حال، عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان گفت که تمامی جان باختگان این انفجار، کسانی اند که در این مدرسه مصروف فراگیری علوم دینی بوده اند.

سخنگوی وزارت داخلۀ حکومت طالبان افزود که نیروهای آنان به محل انفجار رسیده و بررسی‌ها در این باره جریان دارد.

تا حالا هیچ فرد و یا گروه مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما شاخهٔ خراسان داعش در بیش از یک‌سال گذشته، مسوولیت مرگبارترین حملات به شمول حملات بر مساجد، مکاتب و اماکن عامه را در ولایت مختلف افغانستان از جمله کابل، قندز، بلخ، قندهار، هرات و ننگرهار بر عهده گرفته است.

پس از مسلط شدن مجدد طالبان، مقام‌های این گروه همواره از تامین امنیت سراسر سخن گفته اند، اما در بیش از ۱۴ ماه تسلط طالبان بر این کشور،‌ ولایات مختلف افغانستان شاهد حملات مرگبار بوده اند.

XS
SM
MD
LG