لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: وزرای خارجه و دفاع امریکا از کیف بازدید می‌کنند


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین می‌گوید که قرار است روز یکشنبه ۲۴ اپریل (چهارم ثور) با انتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده در کیف، پایتخت کشورش ملاقات کند.

آقای زیلینسکی روز شنبه ۲۳ اپریل (سوم ثور) در یک کنفرانس خبری گفت: "ما در مورد تسلیحات مورد نیاز خود و در مورد چارچوب زمانی برای تحویلگیری [تسلیحات کمک‌شده] صحبت خواهیم کرد."

دیدار یکشنبه وزرای خارجه و دفاع ایالات متحده که نخستین بازدید مقامات ارشد امریکایی از اوکراین است در یک روز نمادین - روزی که تهاجم روسیه بر اوکراین وارد سومین ماه می‌شود- صورت می‌گیرد.

روسیه به تاریخ ۲۴ ماه فبروری تهاجم نظامی بر اوکراین را آغاز کرد.

شماری از رهبران اروپایی قبلاً برای دیدار با ولادمیر زیلینسکی و تاکید بر حمایت غرب از اوکراین، به کیف سفر کرده‌اند، اما ایالات متحده - یکی از اهداکنندگان اصلی مالی و تسلیحاتی - هنوز هیچ مقام ارشدی را اعزام نکرده است و دولت بایدن تحت فشار بوده تا چند مقام بلندپایه را به منظور نمایش حمایت واشنگتن از اوکراین به این کشور اعزام کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه امریکا در مورد اظهارات رییس جمهور اوکراین مبنی بر سفر این دو مقام ارشد امریکایی گفت "ما در این‌باره اظهار نظر نمی‌کنیم."

آقای زیلینسکی یکشنبه گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی با سی‌ان‌ان از جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده خواست به اوکراین سفر کند.

پیش از این، شماری از رهبران جهان به شمول روسای جمهور ترکیه و فرانسه به هدف کاهش تنش و ختم جنگ، دیدارهای با ولادیمیر پوتین و ولادمیر زیلینسکی داشته اند.

XS
SM
MD
LG