لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن: امریکا به بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران 'صادق و ثابت قدم' است


انتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ ایالات متحده در دیدار با جوسپ بوریل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت که واشنگتن همچنان برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای ایران "صادق و ثابت‌قدم" است.

وزارت خارجۀ ایالات متحده با نشر بیانیه‌ای گفته است که آقای بلینکن روز پنجشنبه چهارم اگست (۱۳اسد) در دیدار با آقای بوریل در حاشیۀ نشست وزیران خارجۀ اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، از تلاش‌های وی برای احیای توافق هسته‌ای ایران و بازگشت متقابل به آن ستایش کرد.

پیش از دیدار با وزیر خارجۀ امریکا، اقای بوریل نیز ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران "مثمر" باشد.

این در حالی است که دور تازۀ مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران با حضور هیات‌های مذاکره‌کننده ایران و قدرت‌های جهان در ویانا، پایتخت اتریش آغاز شده است.

همزمان با آغاز گفتگو‌ها، خبرگزاری دولتی ایران از قول یک منبع آگاه گزارش داده است که ایران در مذاکرات ویانا خواست خود مبنی بر حذف سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های دهشت افگن را "کنار نگذاشته" است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه گفت که برای دستیابی به توافق، ایران باید خواسته‌هایی را که فراتر از بحث توافق هسته‌ای است، کنار بگذارد.

راب مالی، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور ایران نیز روز چهارشنبه در یک پیام تویتر در مورد دور تازۀ مذاکرات هسته‌ای ایران نوشت: "توقعات ما مشخص است،اما ایالات متحده از تلاش‌های اتحادیه اروپا استقبال کرده و آمادۀ تلاش با حسن نیت برای رسیدن به یک توافق است. به زودی مشخص خواهد شد که آیا ایران نیز به همین منظور آماده است یا خیر."

XS
SM
MD
LG