لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر خارجهٔ ایالات متحده به کووید۱۹ مبتلا شد


وزارت خارجهٔ ایالات متحده روز چهار شنبه چهارم می (۱۴ ثور) اعلام کرد که انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده است و برنامهٔ کاری خود را به گونه مجازی به پیش می‌برد.

در بیانیهٔ وزارت خارجه آمده است: " وزیر [بلینکن] کاملاً واکسین شده و دوز تقویتی خود را نیز دریافت کرده است و فقط علایم خفیف دارد."

وزارت خارجه گفته است که آقای بلینکن در چند روز اخیر با جو بایدن، رییس جمهور امریکا ملاقات حضوری نداشته و از این رو احتمال ابتلای آقای بایدن به کووید۱۹ رد می‌شود.

اما وزیر خارجه از جمله مهمانانی بود که روز شنبه در ضیافت شام خبرنگاران در قصر سفید اشتراک کرده بود.

در بیانیهٔ وزارت خارجه همچنین آمده است: "او مشتاقانه منتظر بازگشت به وزارت و از سرگیری وظایف و سفرهای کامل خود در اسرع وقت است."

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت که آقای بلینکن سخنرانی خویش در مورد سیاست چین را که قرار بود روز پنجشنبه ایراد کند، لغو کرده است.

پیش از این قصر سفید روز سه‌شنبه ۲۶ اپریل‌اعلام کرد که کاملا هریس، معاون رییس ‌جمهور ایالات متحده به کووید۱۹ مبتلا شده است.

در حال حاضر، اومیکرون، نوع تازۀ جهش یافتهٔ کروناویروس در جهان گسترش یافته است، نوع ویروسی که به سرعت از یک فرد به فرد دیگر سرایت می‌کند، اما نسبت به سایر انواع کروناویروس کمتر خطرناک است.

بر اساس تازه‌ترین آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، از آغاز شیوع بیماری کووید۱۹ تا حال، نزدیک به ۸۲ میلیون نفر در سراسر امریکا به بیماری کروناویروس مبتلا شده اند که از آن جمله بیش از ۹۹۶ هزار بیمار جان‌ باخته اند.

XS
SM
MD
LG