لینک های دسترسی

Breaking News

بحث در مورد افغانستان؛ بلینکن راهی قطر و آلمان شد 


وزیر خارجهٔ ایالات متحده برای بحث با متحدین امریکا در مورد وضعیت در افغانستان، به قطر و آلمان می‌رود.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده به خبرنگاران گفت که او فردا پنج سپتمبر (۱۴ سبنله) سفراش را آغاز می‌کند و "قدردانی عمیق" خود را از قطر برای کمک با ماموریت انتقال و پذیرش موقت هزاران مهاجر افغان، اظهار خواهد داشت.

او سپس به پایگاه رامشتاین آلمان خواهد رفت، جاییکه با نیروهای هوایی امریکایی و مهاجرین افغان ملاقات خواهد کرد.

وزیر خارجهٔ امریکا گفت که او نشست وزرای ۲۰ کشور جهان در مورد افغانستان را به گونهٔ مجازی با هیکو ماس، همتای آلمانی‌اش رهبری خواهد کرد؛ کشورهای که به گفتهٔ وزیر خارجهٔ امریکا در اسکان مجدد مهاجرین افغان و حسابده قرار دادن گروه طالبان به تعهدات شان نقش دارند.

گروه طالبان تعهد کرده است که به افغان‌ها و سایر افرادی که می‌خواهند این کشور را ترک کنند، گذار مصوون را فراهم خواهد کرد، اما شماری زیادی از افغان‌ها به این تعهد آنان تردید دارند.

با آنهم، آقای بلینکن افزود که ایالات متحده به کمک با شهروندان امریکایی، واجدین شرایط ویزهٔ خاص مهاجرت و سایر افغان‌های که با امریکا کمک کرده اند، متعهد باقی می‌ماند.

وزیر دفاع امریکا

پنتاگون می‌گوید که لویدآستن، وزیر دفاع ایالات متحده برای تمجید از همکاری کشورهای خلیج در ماموریت تخلیه از قطر، بحرین، کویت و عربستان سعودی دیدار می‌کند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که آقای آستن فردا پنج سپتمبر (۱۴ سنبله) سفراش را به این کشور‌ها آغاز خواهد کرد.

او افزود که وزیر دفاع امریکا در جریان سفر یک بار دیگر روابط دفاعی خویش در منطقه را تصریح خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG