لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن: ایران را مجازات می‌کنیم 


انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده یک بار دیگر تعهد کرد که به خاطر حمله بر نفت‌کش اسراییلی در بحر هند، ایران را مجازات خواهد کرد.

وزیر خارجهٔ ایالات متحده امروز نهم اگست (۱۸اسد) گفت که جهان نمی‌تواند معافیت از مجازات را اجازه دهد.

آقای بلینکن در نشست مجازی شورای امنیت ملل متحد پیرامون امنیت در آب‌های بین المللی گفت که انفجارات ماه گذشته در نفت‌کش "مرسر ستریت" بخشی از سلسلهٔ حملات و سایر روش‌های تحریک آمیز بوده است.

او افزود که اکنون باید تمامی کشورها عاملان این حمله را حسابده قرار دهند و اگر چنین نشود،‌ حس معافیت از مجازات آنان بیشتر شده و نظم سیر و حرکت در آب‌ها را نادیده خواهند گرفت.

در جریان حمله بر کشتی اسراییلی، یک شهروند بریتانیا و یک شهروند رومانیا کشته شدند. اردوی ایالات متحده گفته است که این کشتی توسط طیاره‌های بی‌سرنشین ساخت ایران هدف قرار گرفته است.

اما ایران می‌گوید که مسوول این حملات نیست و به هر گونه واکنش در پیوند به حمله بر نفت‌کش اسراییلی با جدیدت تمام پاسخ خواهد داد.

امیر علی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضایی سپاه پاسداران ایران روز شنبه هفتم اگست (۱۶ اسد) گفت: "آن‌ها ما را آزمایش کرده‌اند و می‌دانند با چه پاسخی روبرو خواهند بود. ما هم قدرت داریم و هم اراده به‌کارگیری قدرت را داریم و حتماً پاسخ سختی خواهیم داد و آن‌ها چنین غلطی نمی‌توانند بکنند."

برعلاوه ایالات متحده، کشورهای عضو گروه جی-۷ یا هفت اقتصاد بزرگ جهان نیز ایران در این حمله مسوول خوانده اند.

XS
SM
MD
LG