لینک های دسترسی

Breaking News

جوانان و فعالان مدنی غور صدها جلد کتاب را به زندانیان هدیه دادند


شماری از جوانان و فعالان مدنی ولایت غور،‌ نزدیک به پنجصد جلد کتاب رابه زندانیان محبس مرکزی این ولایت هدیه دادند تا به بلند بردن فرهنگ مطالعه و سطح سواد در بین زندانیان کمک کنند.

کتاب‌های هدیه شده به کتابخانه زندان ولایت غور، شامل موضوعات اسلامی،‌ حقوقی،‌ جامعه شناسی و فلسفه است.

فعالان مدنی در غور گفته اند که این کتاب‌ها پیش از این در اختیار جوانان غوری قرار گرفته بود تا سطح دانش آنان بلند رود و حالا تصمیم گرفته اند که این کتاب‌ها را برای تغییر افکار در اختیار زندانیان این ولایت قرار دهند.

حسن حکیمی، یک از جوانان غور گفت: "یک محبوس خدمات تعلیم و تربیه حقش است و هدف عمدۀ ما این است که تلاش می‌کنیم یک کتابخانه خوب در محبس غور بسازیم".

وزیر نورانی، مسوول مجتمع جامعه مدنی ولایت غور نیز گفت که با بلندبردن فرهنگ مطالعه و سطح سواد در بین زندانیان تلاش می‌کنند تا به تحقق جامعه عاری از بی‌عدالتی مبتنی بر موازین حقوق بشری، کمک کنند.

در همین حال، مسوولان زندان مرکزی غور می‌گویند که تلاش می‌کنند تا یک کتابخانه معیاری را برای زندانیان بسازند.

دل آقا عادل، مدیر محبس ولایت غور به صدای امریکا گفت: "ما یک کتابخانه داریم که معیاری نیست، اما وعده می‌دهیم که به هر شیوه‌ای که شود یک کتابخانه مجهز برای محبوسین ایجاد می‌کنیم".

پیش از این وزارت داخله افغانستان اعلام کرده بود که اگر هر زندانی یک کتاب حداقل صد صفحه‌ای را مطالعه کند و ده دقیقه در مورد محتوای آن معلومات بدهد، شش روز در میعاد حبس‌اش تخفیف در نظر گرفته خواهد شد.

XS
SM
MD
LG