لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار موتر بم‌گذاری شده در بغلان؛ چهار کشته و ۲۸ زخمی


مقام‌های امنیتی ولایت بغلان می‌گویند که در نتیجۀ انفجار موتر بم‌گذاری شده در نزدیکی ساختمان قوماندانی پولیس ولسوالی بغلان مرکزی این ولایت، چهار نفر کشته و ۲۸ تن دیگر زخمی شده اند.

​احمد جاوید بشارت، سخنگوی پولیس این ولایت روز سه شنبه اول جون (۱۱ جوزا) با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که در این انفجار سه منسوب امنیتی و یک غیرنظامی کشته شده اند.

آقای بشارت افزود که بسیاری از مجروحین این انفجار غیرنظامیان اند که برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

آقای بشارت همچنین گفت که پس از این انفجار، طالبان از چندین استقامت بر ولسوالی بغلان مرکزی حمله کرده که این حملات از سوی نظامیان افغان دفع شده است.

او اضافه کرد که در اثر این درگیری‌ها، پنج جنگجوی طالبان کشته و هفت تن دیگر آنان زخمی شده اند.

سخنگوی پولیس بغلان تاکید کرد که در این انفجار، خسارات زیادی به باشندگان محل وارد شده است.

پولیس بغلان طالبان را مسوول این انفجار عنوان کرد، اما تا هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است.

حملات بر نیروهای امنتی افغان در حالی افزایش یافته است که وزارت دولت افغانستان در امور صلح می‌گوید که به منظور از سرگیری مذاکرات بین‌الافغانی، قرار است رییس و اعضای هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان فردا سه‌شنبه اول جون (۱۱ جوزا) کابل را به مقصد دوحه پایتخت قطر ترک کنند.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که در حال حاضر، جنگ میان نظامیان افغان و گروه طالبان در ۱۸ ولایت این کشور جریان دارد و در این درگیری‌ها تلفات سنگینی به جنگجویان این گروه وارد شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه ۲۹ می (هشتم جوزا) به صدای امریکا گفت که حملات گستردۀ طالبان در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، خوست، غزنی، لوگر، پکتیکا، زابل، بادغیس، غور، فاریاب، بلخ، جوزجان، سرپل، سمنگان، هلمند، بغلان، بدخشان و کندز از سوی نظامیان افغان دفع شده است.

XS
SM
MD
LG