لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در امریکا شش کشته و ده زخمی برجا گذاشت


در اثر گلوله‌باری در شهر سکرمنتو، مرکز ایالت کلیفورنیای ایالات متحده شش نفر کشته و کم از کم ده نفر دیگر زخمی شدند.

کتی لستر، رییس پولیس سکرمنتو گفت که گلوله‌باری حوالی ساعت ۲:۰۰ صبح یک‌شنبه سوم اپریل (۱۴ حمل) به وقوع پیوست و به گفتۀ وی مشخص نیست یک یا چند مهاجم در این گلوله‌باری دست داشته اند.

در محلی که گلوله باری روز یکشنبه به وقوع پیوست، شمار زیاد رستوران‌ها و می‌خانه‌ها موقعیت دارد. کلوپ‌های شبانه در این محله ساعت ۲:۰۰ شب بسته شده و جاده‌ها در آن ساعت شب مزدحم می‌باشد.

خانم لستر از شاهدان عینی و کسانیکه از محل رویداد فلمبرداری کرده اند، خواست تا با پولیس همکاری کنند.

اندکی پس از وقوع این رویداد، ویدیویی در تویتر نشر شد که مردم را هراسان و شتابان در حال دویدن در یک جاده نشان می‌داد و همزمان صدای فیر تفنگ نیز به گوش می‌رسید.

کلسی شار، که به گفتۀ خودش در هنگام وقوع این رویداد در هوتلی در نزدیکی محل گلوله باری به سر می‌برد به خبرگزاری اسوشتیدپرس گفت که پس از شنیدن صدای گلوله‌باری به سمت کلکین رفت و مردی را دید که "در حال دویدن و فیر کردن" است.

مادالین وودارد، شاهد دیگر این رویداد به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است که دختر جوانی را دیده است که گلوله به بازویش اصابت کرده و روی زمین افتاده بود.

در پنج هفتۀ گذشته، این دومین مورد گلوله‌باری در شهر سکرمنتو است. به تاریخ ۲۸ فبروری، مردی سه دخترش و یک نفر دیگر را در داخل یک کلیسا کشت و سپس خودکشی کرد.

دارل ستینبرگ، شهردار سکرمنتو، افزایش خشونت‌های مسلحانه را نکوهش کرد و گفت: "شهر، ایالت و کشور ما و خودم از اقدامات برای کاهش [خشونت مسلحانه] حمایت می‌کنیم...هیچ واژه‌ای نمی‌یابم تا تکان و اندوهی را شرح دهم که امروز صبح داشتم."

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه، یک سازمان غیر انتفاعی و تحقیقاتی مستقر در ایالات متحده، که آمار مرتبط به خشونت مسلحانه را در این کشور گرد آوری می‌کند، از اول جنوری تا سوم اپریل سال روان ۱۱۳ مورد خشونت مسلحانه در سرتاسر امریکا به وقوع پیوسته است که در اثر آن ۱۲۲ نفر کشته و ۴۲۴ نفر دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG