لینک های دسترسی

Breaking News

آیا سکس سبب تسریع زایمان می‌شود؟


در آخرین روزهای بارداری، اکثر زنان حامله بی صبرانه منتظر اند تا هرچه زودتر نوزادشان به دنیا آمده و فشار بطن شان کاسته شود. شماری از زنان، روش‌های مختلفی را به خاطر تحریک دردهای ولادی یا "القای زایمان" تجربه می‌کنند.

در یک نظرپرسی در ایالات متحده که حدود ۲۴۰۰ زن شرکت کرده اند، کم از کم ۳۰ درصد شرکت کنندگان گفته اند که خودشان تلاش کرده‌اند تا به نحوی زمان زایمان شان را فرا رسانیده یا القای زایمان کنند.

خوردن غذای تند و تیز، رقصیدن، پیاده گردی و خوردن روغن کستر به باور اکثر زنان دردهای ولادی را تحریک می‌کند، اما پرطرفدارترین روش برای القای زایمان، سکس یا آمیزش جنسی پنداشته شده است.

جسیکا شپرد، داکتر نسایی و ولادی و پژوهشگر در فاکولتۀ طب پوهنتون شیکاگو می‌گوید که مطالعات زیادی انجام شده است که آیا مقاربت جنسی سبب القای زایمان می‌شود یا خیر؟

خانم شپرد به نشریۀ طبی "صحت" گفته است که اکثر مطالعات موفق به یافتن ارتباط دقیق میان آمیزش جنسی و القای زایمان نشده است.

پیش از این نیز نتایج پژوهش‌ها در مورد ارتباط مقاربت جنسی و القای زایمان نتایج ضد و نقیضی داشته است.

یافته‌های پژوهشی که در سال ۲۰۰۶ در وبسایت انستیتیوت ملی صحت و ژورنال نسایی ولادی امریکا نشر شد، نشان داده بود که آمیزش جنسی در هفتۀ ۴۱ بارداری سبب القای زایمان می‌شود.

درست یک‌سال پس از نشر این تحقیق، نتایج پژوهش دیگری که در ژورنال طبی سنگاپور نشر شد، ارتباط میان مقاربت جنسی و زایمان را رد کرد.

با اینحال، داکتر شپرد به این باور است که مقاربت جنسی ساحۀ عنق رحم زنان را تنبیه کرده و ممکن منجر به آغاز وضع حمل شود. همچین به گفتۀ خانم شپرد، هورمون‌هایی چون پروستاگلندین و اوکسیتوسین که در هنگام سکس در بدن افراز می‌شود، می‌تواند آغازگر وضع حمل در آخرین روزهای بارداری باشد.

هورمون اوکسیتوسین در هنگام ولادت در بدن تولید شده و سبب حرکات و تقلصات رحم و در نهایت به دنیا آمدن نوزاد می‌شود. در برخی موارد داکتران نیز برای آغاز ولادت یا القای زایمان این هورمون را به زنان باردار تزریق می‌کنند.

داکتران سفارش می‌کنند که زایمان یک حالت کاملاً طبیعی است و در هیچ حالت و بدون مشورۀ داکتر، زنان نباید تلاش به تحریک دردهای ولادی کرده و از روش‌های تایید ناشده برای وضع حمل استفاده کنند.

XS
SM
MD
LG