لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار موتر بم‌گذاری شده در غزنی؛ ۳۰ کشته و ۲۴ زخمی


مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که در اثر انفجار موتر بمب‌گذاری شده در این ولایت،۳۰ تن کشته و ۲۴ نفر دیگر زخمی شده اند.

این انفجار حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح روز یکشنبه ۲۹ نومبر (نهم قوس) در ساحه "قلعه جوز" از مربوطات ولسوالی ده‌یک این ولایت به وقوع پیوست.

مقام‌ها گفته اند که حمله‌کنندۀ انتحاری موتر "هاموی" مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی قطعۀ کوماندوها در این ولایت انفجار داد و سبب تلفات به این نیروها شد.

باز محمد همت، رییس صحت عامۀ ولایت غزنی به صدای امریکا گفت که تا اکنون ۳۰ کشته و ۲۴ زخمی که از محل رویداد به شفاخانۀ دولتی این ولایت انتقال داده شده اند.

آقای همت افزود که تمامی قربانیان این انفجار، نظامیان افغان اند.

مقام‌های امنیتی ولایت غزنی تا اکنون در این باره چیزی نگفته اند، اما وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در این انفجار ۱۰ تن از سربازان اردو ملی کشته و هفت تن دیگر آنان زخمی شده اند.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله‌کنندۀ انتحاری با استفاده از موتر پر از مواد انفجاری قصد ورود به داخل پایگاه نیروهای اردوی ملی را داشت که در پی گلوله‌باری این نیروها، منفجر شد.

انفجار در زابل

همزمان با این، در اثر حمله انتحاری در مقابل خانه رییس شورای ولایتی زابل، سه نفر به شمول عطاجان حق‌بیان، زخمی شده اند.

حکمت‌الله کوچی، فرمانده پولیس زابل به صدای امریکا گفت که این انفجار حوالی ساعت ۱۰:۰۰ صبح امروز هنگامی به وقوع پیوست که آقای حقبیان، راهی دفتراش بود.

مقام‌های صحی ولایت زابل گفته اند که رییس شورای ولایتی با دو نگهبان‌اش از محل رویداد به شفاخانۀ دولتی این ولایت منتقل شده اند که وضعیت صحی شان قناعت بخش است.

باشندگان محل گفته اند که این انفجار به حدی قوی بوده است که بسیاری از خانه‌های مسکونی را تخریب کرده و خسارات زیادی مالی را سبب شده است.

این در حالی است که حدود دو ماه پیش یک انفجار مشابه در نزدیکی دفتر آقای حق‌بیان صورت گرفته بود که در اثر آن شماری از غیرنظامیان کشته و زخمی شدند.

تا اکنون مسوولیت این انفجارها را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

XS
SM
MD
LG