لینک های دسترسی

Breaking News

واقعات کروناویروس در افغانستان به ۱۰۶ رسید


وزارت صحت عامه افغانستان از ۱۵ واقعه جدید کروناویروس خبر داد که با این حساب شمار مجموعی واقعات مثبت کروناویروس در آن کشور به ۱۰۶ واقعه رسید.

در تازه ترین مورد، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان ناوقت شام جمعه ۲۷ مارچ (هشتم حمل) با ارسال پیامی به رسانه ها از ثبت ۱۱ مورد مثبت در ولایت هرات، سه مورد در ولایت فراه و یک مورد در ولایت غزنی خبر داد.

آقای مایار گفته است که چهار رویداد نیروهای حمایت قاطع شامل این موارد نمی‌شود.

فیروز الدین فیروز، وزیر صحت عامۀ افغانستان دیروز از ده واقعۀ جدید مثبت کروناویروس در افغانستان خبر داد که به گفتۀ وی دو دپلومات خارجی نیز شامل آن اند، اما در مورد هویت آنان معلوماتی نداد.

در حالی که وزارت صحت عامه افغانستان شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس را سه نفر و صحت یاب شدگان را چهار نفر گزارش داده است، پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده شمار وفیات در افغانستان را چهار نفر گزارش داده است.

سه روز پیش، ماموریت حمایت قاطع ناتو در افانستان گفته بود که چهار نظامی خارجی مستقر در افغانستان به بیماری ناشی از کروناویروس مبتلا شده اند. این چهار نفر در جمع مبتلایانی که از سوی وزارت صحت عامۀ افغانستان گزارش شده است، شامل نیستند.

از سویی هم، وزیر صحت‌ عامۀ افغانستان به منظور جلوگیری از شيوع کروناویروس در این کشور از مخالفان مسلح دولت خواست تا با کارمندان صحی همکار باشند و مسوولان صحت را در شناسایی و رسیدگی به مبتلایان کروناویروس همکاری کنند.

آقای فیروز از افرادی که سن شان بالاتر از ۶۵ سال است و نیز آنانیکه به دیگر بیماری‌ها مبتلا استند، خواست تا حد امکان در خانه‌ بمانند.

وزیر صحت عامۀ افغانستان از مردم خواست که به رهنمودهای سادۀ بهداشتی که برای پیش‌گیری از این ویروس به شدت ساری و کشنده مهم است، توجه جدی کرده و جان و دیگران را از گزند این ویروس نجات دهند.

XS
SM
MD
LG