لینک های دسترسی

Breaking News

چین تماس‌های نظامی امریکا را با هانگ کانگ منع کرد


چین می‌گوید که پس از این کشتی‌ها و طیاره‌های نظامی امریکا اجازه نخواهند داشت تا به هانک کانگ بیایند.

وزارت خارجه چین روز دوشنبه دوم دسمبر (۱۱ قوس) ضمن اعلام این اقدام، همچنین گفت که بر چندین سازمان غیردولتی امریکایی به دلیل "تشویق معترضان هانک کانگی به اقدامات خشونت آمیز و جرمی" نیز تحریم وضع شده است.

اقدامات واکنشی چین پس از آن اتخاذ شد که هفتۀ گذشته قانونگذاران امریکایی "مصوبۀ حقوق بشر و دموکراسی در هانگ کانگ" را تصویب کردند و دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا نیز این مصوبه را توشیح کرد و به آن جنبۀ الزامی داد.

مصوبۀ حقوق بشر و دموکراسی در هانگ کانگ از معترضان هانگ کانگی حمایت کرده و تهدید کرده است که در صورت سرکوب شدن این تظاهرات، چین با تحریم‌ها روبرو خواهد شد.

وزارت خارجه چین گفته است که بیجینگ پذیرش درخواست بازدیدهای نظامی امریکا از هانک کانگ را متوقف کرده و هشدار داده است که بیجینگ اقدامات بیشتر را علیه واشنگتن اعلام خواهد کرد.

هووا چون ینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که بیجنیگ از امریکا می خواهد تا اشتباهات خود را اصلاح کرده و به مداخله در امور داخلی چین پایان دهد.

به نظر می رسد که اختلافات تازه امریکا و چین روی وضعیت هانک کانگ ممکن مذاکرات جاری روی حل مناقشه تجارتی بین دو کشور را آسیب برساند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که نهاد و سازمان‌های غیردولتی امریکایی "هدیۀ ملی برای دموکراسی،" "انستیتیوت ملی دموکراتیک برای امور بین المللی،" "انستیتیوت بین المللی جمهوریخواه،" "دیدبان حقوق بشر" و "خانۀ آزادی" از سوی چین تحریم شده اند.

سخنگوی وزارت خارجۀ چین گفته است که این نهادها و سازمان‌های غیر دولتی "بخشی از بار مسوولیت هرج و مرج در هانگ کانگ را به دوش می‌کشند و باید تحریم شده و بهای کار شان را بپردازند".

XS
SM
MD
LG