لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس سبب افزایش بدرفتاری با کودکان در فرانسه شده است


گسترش کروناویروس که سبب قیود گشت و گذار در فرانسه شده است، بدرفتاری با کودکان را در خانواده‌ها نیز افزایش داده است.

ادرین تکیت، مسوول حفاظت اطفال در وزارت خارجۀ فرانسه روز پنجشنبه نهم اپریل (۲۱حمل) به خبرگزاری فرانس پرس گفت که پس از وضع قیود گشت و گذار، تماس‌ها و شکایات به شمارهٔ سواستفاده از کودکان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

در چهار هفتۀ گذشته، به گفتۀ تکیت، در شمار تماس هاییکه باید از طرف پولیس به آنها رسیدگی فوری شود تقریباً ۶۰ در صد افزایش دیده می‌شود.

او تعداد واقعات جدید بدرفتاری با کودکان را در فرانسه مشخص نکرد، اما بر اساس آمار سایت سازمان ملی حفاظت اطفال در سال ۲۰۱۵ روزانه حدود ۹۰ مورد آزار و بدرفتاری با کودکان در فرانسه ثبت شده است.

تکیت گفت: "انتظار افزایش در تعداد واقعات می رفت زیرا حبس (در خانه ماندن) سبب بروز خشونت‌ها می‌شود".

او گفت: " کمپاین‌های اگاهی عامه و یک نوآوری که اطفال را اجازه می‌دهد در صورتی که مورد خشونت قرار می‌گیرند، از طریق پیام تلیفونی یا انترنتی، بدون اینکه والدین شان پی ببرند مسوولین را مطلع سازند، ممکن باعث افزایش این تماس‌ها شده باشد".

در همین حال صندوق پولی ملل متحد برای حمایت از اطفال (یونیسف) در فرانسه و گروهی از فعالان فیمینست کمپاین استفاده از شماره ۱۱۹(آزار اطفال) را آغاز کردند.

آنان می‌گویند که سالانه در حدود ۵۰ هزار طفل و نوجوان در فرانسه قربانی خشونت های فزیکی، جنسی و روانی می شوند.

این تماس‌ها توسط خود قربانیان، دوستان شان و یا هم همسایگانی که فریادهای قربانیان را شنیده اند، صورت گرفته است.

دولت فرانسه همچنین از افزایش خشونت علیه همسران نیز خبرداده است. کرستوفر کستانر، وزیر داخله این کشور می گوید که واقعات خشونت علیه همسران بعد از وضع قیود گشت و گذار در سراسر فرانسه تقریباً ۳۰ فیصد افزایش یافته است.

XS
SM
MD
LG