لینک های دسترسی

Breaking News

قربانیان کروناویروس در جهان به ۸۷ هزار نفر رسید


همه‌گیری کروناویروس تا پس از چاشت چهارشنبه هشتم اپریل (۲۰ حمل) جان ۸۷ هزار نفر را در سرتاسر جهان گرفته و شمار مبتلایان آن به یک میلیون و ۴۷۶ هزار نفر رسیده است.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحدۀ امریکا ضمن ارایۀ این آمار گفته است که دامنۀ کروناویروس به۱۸۴ کشور و قلمرو جهان گسترش یافته است.

ایالات متحده بیشترین شمار مبتلایان کروناویروس را در جهان دارد، اما بلندترین آمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ایتالیا ثبت شده است.

ایالات متحده از ابتلای بیش از ۴۰۴ هزار نفر به کروناویروس و مرگ ۱۳۸۲۹ نفر در اثر ابتلا به این بیماری گزارش داده است.

شمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ایتالیا تا عصر چهارشنبه به وقت محل به ۱۷۶۶۹ نفر و آمار مبتلایان به ۱۳۹۴۲۲ نفر می‌رسید.

اما اسپانیا در سطح اروپا بیشترین میزان ابتلا به کروناویروس را دارد تا زمان تهیۀ این گزارش شمار مبتلایان در آن کشور به ۱۴۶۶۶۹۰ نفر و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ به ۱۴۶۷۳ نفر می‌رسید.

فرانسه چهارمین کشور متاثر از کروناویروس تا حال از ابتلای ۱۱۳۹۵۱ نفر به کروناویروس و مرگ ۱۰۸۸۴ نفر در اثر این بیماری گزارش داده است.

در آلمان با آنکه شمار مبتلایان به ۱۱۰۵۰۰ رسیده است، میزان تلفات کووید۱۹ نسبت به همسایگان این کشوربه مراتب کمتر است و تا روز چهارشنبه از ۲۱۸۳ مورد مرگ ناشی از کروناویروس خبر داده شده بود.

اما در چین که کروناویروس از آن به جهان منتشر شده است، روز چهارشنبه قیود گشت و گذار در شهر ووهان، زادگاه کروناویروس، برداشته شد. شمار مبتلایان کووید۱۹ در چین به ۸۲۸۱۰ نفر و تلفات ناشی از آن به ۳۳۳۷ نفر رسیده است.

ایران یگانه کشور در شرق میانه است که بیشتر از کروناویروس متاثر شده و تا حال ۶۴۵۸۶ نفردر ایران به این ویروس مبتلا شده و حدود ۴۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در افغانستان نیز شمار مبتلایان کروناویروس هرچند کم، اما فزاینده است و بر اساس آخرین آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشور تا شام چهارشنبه به ۴۴۴ نفر و میزان تلفات ناشی از آن به ۱۴ نفر می‌رسید.

XS
SM
MD
LG