لینک های دسترسی

Breaking News

چین: امریکا تلاش دارد کشورهای منطقه را مخالف بیجینگ بسازد


وی فین، وزیر دفاع چین
وی فین، وزیر دفاع چین

وزیر دفاع چین امروز ۱۲ جون (۲۲ جوزا) اتهام وارد کرد که ایالات متحده تلاش دارد حمایت کشورهای منطقهٔ آسیا-اقیانوس آرام را "برباید" و آنان را مخالف بیجینگ سازد.

وی فین، همچنان افزود که واشنگتن تلاش دارد علایق خود را در منطقه ترویج کند.

این در حالی است که لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده روز گذشته اتهام وارد کرد که چین با ادعای ملکیت بر جزیرهٔ خودمختار تایوان و افزایش فعالیت‌های نظامی، منطقه را بی ثبات می‌سازد. اما وزیر دفاع چین این اتهامات را رد کرد و گفت که هدف آن بدنام سازی بیجینگ است.

وزیر دفاع ایالات متحده بر مشارکت چند ملتی با کشورهای حوزۀ اقیانوس هند-آرام تاکید کرد، اما وزیر دفاع چین گفت که این تلاش برای منزوی کردن بیجینگ است.

چین به سرعت در حال عصری سازی اردوی خویش بوده و تلاش دارد نفوذ و جاه طلبی خویش را در منطقه گسترش دهد. این کشور در همین اواخر توافقنامهٔ امنیتی را با جزایر سلیمان امضا کرد؛ قرار دادی که گمان می‌رود سبب ایجاد پایگاه نیروهای بحری چین در منطقهٔ اقیانوس آرام شود.

وزیر دفاع چین همچنان اتهام وارد که ایالات متحده با گزمه و فرستادن کشتی‌ها و طیاره‌های جنگی‌اش در امور منطقه مداخله می‌کند.

چین و شماری از کشورهای منطقه بر جزایر جنوب آب‌های چین ادعا مالکیت دارند، اما وزیر دفاع چین گفت که کشورهای منطقه باید خود شان راه حلی به مشکلات شان پیدا کنند.

تایوان و چین در جریان جنگ داخلی در سال ۱۹۴۹ از هم جدا شدند اما بیجینگ ادعا دارد این که جزیره بخشی از قلمرو این کشور بوده و برای کنترول بر آن به مبارزات‌اش ادامه خواهد خواهد داد.

وزیر دفاع چین گفت که بیجینگ برای جلوگیری از استقلال تایوان "تا آخر" مبارزه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG