لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز "عصر جدید پیشرفت و ترقی" برای چین


رئیس جمهور چین از آغاز یک دوران جدید برای سوسیالیزم ِ توأم با مشخصه های چینایی خبر داد
رئیس جمهور چین از آغاز یک دوران جدید برای سوسیالیزم ِ توأم با مشخصه های چینایی خبر داد

شی جن پنگ، رئیس جمهور چین امروز در کنگرۀ عمومی حزب کمونست آن کشور، یک پلان دو مرحله یی را برای تغییر چین به یک کشور سوسیالیست عصری و عالی، اعلام داشت.

به گفتۀ شی جن پنگ، بر اساس این طرح، چین تا اواسط قرن بیست و یک، کشور مقتدر و مرفۀ سوسیالیستی در جهان خواهد بود.

رئیس جمهور چین در کنگرۀ عمومی حزب کمونست آن کشور که هر پنج سال یک بار برگزار می گردد گفت که کشورش هم فرصت ها و هم آزمونهایی در پیشرو دارد.

شی جن پنگ افزود که "اکنون، هم چین و هم بقیۀ جهان دستخوش تحولات پیچیده و عمیق اند. چین هنوز هم در یک مقطع مهم با فرصت استراتیژیک در راستای پیشرفت و ترقی قرار دارد. دورنما ها، بسیار روشن اند اما آزمونها نیز تا حدی دشوار میباشند."

رهبر حزب کمونست چین، که به بیش از دو هزار نمایندۀ این حزب در تالار خلق چین صحبت می کرد، آغاز یک دوران جدید برای سوسیالیزم ِ توأم با مشخصه های چینایی را خبر داد.

رئیس جمهور چین وعده سپرد که بجینگ در اقتصاد خود، إصلاحات بیشتری خواهد آورد، اما افزود که دولت در کنترول شرکت های دولتی، نقش بارزتری خواهد داشت.

در کنار پیشرفت ها در بخش رفاه و اقتصاد، رئیس جمهور شی به عصری سازی و توانمندسازی نیرو های نظامی کشورش نیز تعهد نمود و نقش تکنالوژی را در بلند بردن ظرفیت نظامی، ارزشمند خواند.

شی جن پنگ گفت که "حزب کمونست چین، به شکل قوی و عصری، یک اردو، نیروی بحری، قوای هوایی، قوای راکتی، و قوای استراتیژیک حمایوی را ایجاد خواهد کرد، نهاد های فرماندهی برای عملیات مشترک نیرومند و باکیفیت را توسعه خواهد داد و چنان یک سیستم جنگی عصری را بوجود خواهد آورد که با مشخصه های چین در تطابق بوده و در حصول مرام های حزب و مردم کمک کند."

اردوی آزادی خلق چین، در سال ۱۹۲۷ تأسیس شده و اکنون تعداد نظامیان آن به حدود دو میلیون نفر میرسد.

با وجود تعهد به بالا بردن قابلیت این نیروی نظامی، رهبر چین یاد آوری کرد که کشورش پالیسی مستقل خارجی، مبتنی بر صلح و احترام به حقوق سایر کشور ها را دنبال میکند.

شی جن پنگ، یکی از مقتدر ترین رهبران در تاریخ معاصر چین شمرده شده، و توقع میرود که در جریان کنگرۀ عمومی این هفتۀ حزب کمونیست چین، بار دیگر به مقام رهبریت این حزب تعیین شود.

آغاز "عصر جدید پیشرفت و ترقی" برای چین
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:33 0:00

XS
SM
MD
LG