لینک های دسترسی

Breaking News

چین: با مسلمانان اویغور برخورد نامناسب نمی‌شود


پس از آن که ۲۲ کشور غربی از ملل متحد خواستند تا از چین بخواهد که بازداشت مسلمانان را در نظارت‌خانه‌ها توقف دهد، بیجنگ با انتقاد شدید، این مسله را اقدام ضروری برای امنیت ملی خویش عنوان کرده و کشور های غربی را به نقض حاکمیت چین متهم کرد.

جینگ شانگ، سخنگوی وزارت خارجۀ چین روز پنجشنبه ۱۱ جولای (۲۰ سرطان) گفت: "حقایق را نادیده گرفتند، با اتهامات بی مورد بر چین حمله کردند، به گونه آشکار موضوعات حقوق بشر را سیاسی ساخته اند و به شدت در امور داخلی چین مداخله کرده اند."

بر علاوه قیودات بر مسافرت و نظارت گسترده، تخمین شده است که چین به گونه مستبدانه در حدود یک میلیون مسلمان را در نظارت های شبیه زندان در شین ژیانگ در وضعیت بد نگهداری کرده و مسوولان این نظارت‌خانه‌ها با آنانبرخورد خشن می‌کنند.

بیجنگ برخورد نامناسب در نظارت خانه ها را رد کرده گفته است که مسلمانان را در مراکز آموزشی شامل ساخته است که هدف آن یاددادن مهارت‌های حرفه‌ای برای کاریابی و مبارزه با افراطگرایی است.

در حالی که خبرنگاران اجازه ندارند به شین ژیانگ رفته و از نظارت‌خانه‌ها گزارش دهند، وزارت خارجۀ چین می‌گوید که آماده است اداره حقوق بشر کمشنری عالی ملل متحد را به این منطقه دعوت کند.

XS
SM
MD
LG