لینک های دسترسی

Breaking News

چین برای تشخیص کووید۱۹ آزمایش مقعدی انجام می‌دهد


داکتران در چین برای تشخیص کووید۱۹ آزمایش مقعدی را آغاز کرده و ادعا کرده اند که این روش برای تشخیص و تثبیت ویروس موثرتر است.

تا کنون برای آزمایش کووید۱۹ از بینی یا گلوی افراد مشکوک و مبتلا به کروناویروس نمونه برداری می‌شد.

تلویزیون دولتی چین روز چهارشنبه گزارش داد که نمونه برداری مقعدی از افراد مشکوک به ابتلا به کووید۱۹ از هفتۀ گذشته در مربوطات شهر بیجینگ آغاز شده و بر اساس این گزارش، کسانیکه در مراکز مشخص قرنطین نگهداری می‌شدند، این آزمایش را پشت سر گذاشته اند.

شیوع دوبارۀ کروناویروس در برخی ساحات کوچک در چندین شهر شمال چین، سبب شده است تا رفت و برگشت به این شهرها به کلی متوقف شود و کمپاین گستردۀ آزمایش کووید۱۹ در این ساحات روی دست گرفته شود.

لی تونگزینگ، سرطبیب شفاخانۀ یووان شهر بیجینگ به تلویزیون دولتی چین گفته است که روش نمونه گیری از مقعد "میزان تشخیص افراد مبتلا را افزایش بخشیده می‌تواند" زیرا به گفتۀ وی نشانه‌های ویروس در مقعد، در مقایسه با جهاز تنفسی، دیرتر باقی می‌ماند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در چین به این روش تشخیصی کووید۱۹ واکنشهای مختلف نشان داده اند، برخی آن را "عادی" و برخی دیگر "وحشت انگیز" توصیف کرده اند.

با اینحال، داکتران در چین گفته اند که روش نمونه گیری مقعدی به دلیل اینکه "راحت نیست" کمتر و تنها در موارد خاص استفاده می‌شود.

با افزایش مجدد واقعات کروناویروس در اکثر بخش‌های جهان، چین که خود منشا و خاستگاه همه‌گیری کروناویروس است، برای جلوگیری از انتشار این ویروس، تدابیر و مقررات سختگیرانه را بر مسافرانی وضع کرده است که از خارج به آن کشور سفر می‌کنند.

کسانیکه از خارج وارد چین می‌شوند، باید چندین آزمایش کروناویروس را انجام دهند و نتیجۀ همۀ آن منفی باشد. همچنین تازه واردها به چین باید ۱۴ روز در هوتل‌هایی که از سوی حکومت مشخص شده است، قرنطین شوند.

حکومت چین همچنین تدابیر جدی را در داخل آن کشور وضع کرده است.

XS
SM
MD
LG