لینک های دسترسی

Breaking News

رستورانی در ویرجینیا غذای تهیه شده از جیرجیرک به مشتریان می‌دهد


برای اکثر باشندگان شهر واشنگتن دی سی و حومۀ آن، هجوم گستردۀ جیرجیرک‌ها پس از ۱۷ سال یک تجربۀ آزاردهنده و توام با دلهره است، اما توبیاس پادووانو، سرآشپز در یک رستوران ویرجینیا برگشت این حشرات را فرصت خوبی برای آشپزی و تهیۀ غذای متنوع برای مشتریان خود می‌پندارد.

این حشرات سیاه و نارنجی رنگ در مدت چند هفته‌ای که در روی زمین زنده اند، سر و صدای فراوان ایجاد کرده ونیز لاشه‌های آن پیاده روها به ویژه زیر درختان را به شدت آلوده می‌کند. اما غذای لذیذ نیز از این حشره آماده می‌شود.

پادووانو گفت: "شمار بیشتر و بیشتر مردم به رستوان آمده می‌پرسند، آیا غذای تهیه شده از جیرجیرک آماده است؟"

رستوران پادووانو در شهر لیزبرگ ویرجینیا همواره غذای مکسیکویی تهیه شده از ملخ را برای مشتریان عرضه می‌کند، اما از چند روز به اینسو که میلیاردها جیرجیرک کم از کم در ۱۵ ایالت شرقی امریکا از زمین بیرون شده و در هر گوشه و کنار به وفور دیده می‌شوند، این حشره نیز به منیوی رستوران اضافه شده است.

این آشپر امریکایی به محض بیرون شدن جیرجیرک‌ها از زمین، آنان را جمع کرده و پس از جوشاندن در آب، یکجا با پیاز و سیر در روغن بریان می‌کند. سپس پاهای درشت و بال‌های آن را جدا می‌کند تا به سادگی خورده شود.

حشره شناسان می‌گویند که جیرجیرک مانندد دیگر حشرات سرشار از پروتین بوده و مقدار کم چربی دارد.

بیرون شدن این حشرات رونق تازه‌ای به کار پادووانو بخشیده و شمار زیادی از افرادی که علاقه به خورد غذاهای جدید دارند، همه روزه برای خوردن جیرجیرک به رستوران وی می‌روند.

XS
SM
MD
LG