لینک های دسترسی

Breaking News

حکومت افغانستان: طالبان در چهار ماه ۲۵۶۶ غیرنظامی را کشته اند


وزارت دولت در امور صلح افغانستان می‌گوید که طالبان از آغاز سال روان خورشیدی تا اکنون به گونۀ اوسط خشونت‌ها را ماهانه ۳۵ درصد افزایش داده اند که منجر به کشته و زخمی‌شدن پنج‌هزار و ۵۸۷ غیرنظامی شده است.

سید عبدالله هاشمی، رییس نظارت بر کاهش خشونت و آتش‌بس این وزارت امروز پنجشنبه ۲۹ جولای (هفتم اسد) به خبرنگاران گفت که طالبان در چهار ماه گذشتۀ خورشیدی – اول حمل تا آخر سرطان – ۹۳ حمله انتحاری، ۶۵۰ حمله راکتی، ۱۶۷۵ رویداد انفجاری، ۸۴۴ مورد کشتار هدفمند و ۶۲۳ مورد درگیری زمینی را در سراسر این کشور انجام داده اند.

آقای هاشمی افزود که در جریان این حمله‌های طالبان، دوهزار و ۵۶۶ غیرنظامی کشته و سه‌هزار و ۲۱ غیرنظامی دیگر زخمی شدند. او گفت که ۶۵۰ زن و ۹۲۵ کودک در میان کشته‌شدگان و ۲۹۰ زن و ۸۸۸ کودک در بین زخمیان شامل اند.

همچنان بر اساس گزارش ریاست نظارت بر کاهش خشونت و آتش‌بس وزارت دولت در امور صلح افغانستان، از آغاز ماه حمل تا آخر جوزا سال روان خورشیدی، ده‌هزار و ۷۶۵ جنگجوی طالبان کشته و نه‌هزار و ۱۷۸ تن دیگر در جریان نبرد با نظامیان افغان زخمی شدند.

آقای هاشمی گفت که در این مدت بیش از یک‌هزار جنگجوی طالبان نیز بازداشت شده اند.

طالبان هنوز در خصوص گزارش وزارت دولت در امور صلح افغانستان چیزی نگفته اند، اما این گروه همواره دست داشتن در تلفات غیرنظامیان را رد کرده و نیز آمار بسیار اندک از تلفات جنگجویان خود را در نبرد با قوای افغان ارایه کرده است.

این در حالی است که دو روز پیش یوناما با نشر گزارشی از افزایش ۴۷ درصدی تلفات غیرنظامیان در سال روان میلادی خبر داد.

بر اساس گزارش یوناما مسوول ۳۹ درصد این تلفات طالبان و ۲۳ درصد نظامیان افغان قلمداد شدند. اما نهادهای امنیتی و گروه طالبان این گزارش را رد کردند.

XS
SM
MD
LG