لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: طالبان به حفاظت از زیربناها و غیرنظامیان متعهد باشند


وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا ضمن استقبال از نشست دو روزۀ بین‌الافغانی در شهر دوحه گفته است که تنها تفاهم و مذاکره می‌تواند به جنگ در افغانستان خاتمه بخشد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده روز دوشنبه ۱۹ جولای (۲۸ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفته است: "ایالات متحده طالبان را ترغیب می‌کند تا به تعهدات شان برای حفاظت از زیربناهای افغانستان، حفاظت از غیرنظامیان و همکاری در زمینۀ امدادرسانی بشری پابند باشند."

نشست هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان که در آن عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی و برخی از چهره‌های سیاسی افغان و نمایندگان گروه طالبان اشتراک داشتند، به تاریخ ۱۷ و ۱۸ جولای در قطر برگزار شد.

هیات‌های دو طرف در پایان این نشست بر تسریع و تداوم مذاکرات توافق کرده و نیز تعهد کردند که از تخریب زیربنا‌ها و وارد شدن تلفات به غیرنظامیان جلوگیری می‌کنند.

این در حالی است که محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان اعلامیۀ مشترک هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در قطر را "بی‌مفهوم و خنثی" خوانده و گفته است که این نشست نتیجۀ ملموسی را در پی نداشت.

در این حال، وزارت خارجۀ ایالات متحده با استقبال از این نشست گفته است که در کنار جامعۀ جهانی و همسایگان افغانستان، به پیشبرد رود صلح افغانستان و حمایت از مردم آن کشور برای رسیدن به صلح پایدار متعهد خواهد ماند.

XS
SM
MD
LG