لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا با تهدیدات بی پیشینۀ امنیتی روبروست


Mali barakèlaw ka marchi
Mali barakèlaw ka marchi

رئیس عمومی ادارات استخباراتی ایالات متحدۀ امریکا می گوید که از تغییرات اقلیمی گرفته تا حملات سایبری، تهدید گروه های دهشت افگن و تبهکار و نوسانات در بازارهای مالی جهان، چالشهای بی پیشنه ای امنیت ملی امریکا را تهدید می کند.

جیمز کلپر با اشاره به گسترش دامنۀ فعالیت گروه دولت اسلامی در جهان گفت که داعش به یک تهدید بی پیشینه در تاریخ دهشت افگنی مبدل شده است.

آقای کلپر روز پنجشنبه در جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ استخبارات مجلس نمایندگان ایالات متحده گفت که داعش افزون بر کشتار بدون تبعیض هزاران انسان، از رسانه های اجتماعی برای ترویج نفرت و خشونت به گونۀ گسترده استفاده می کند.

جیمز کلپر هنگام ارایۀ گزارش تهدیدات جهانی به قانونگذاران امریکایی، بار دیگر تصریح کرد که افغانستان در سال ۲۰۱۶ با سقوط سیاسی روبرو بوده و با چالشهای امنیتی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند.

رئیس ادارۀ ملی استخبارات ایالات متحده از کوریای شمالی، ایران، چین، و روسیه به مثابۀ کشورهایی یاد کرد که واشنگتن از فعالیت های آنان نگرانی امنیتی دارد.

همچنان تغییرات اقلیمی، حملات سایبری و مشکلات اقتصادی در جهان به عنوان عوامل دیگری مطرح شد که به گفتۀ آقای کلپر تهدیداتی را متوجه امنیت ملی ایالات متحده کرده است.

ایالات متحده پس از حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ عملیات گستردۀ را در بیرون از مرز های خود بر ضد شبکه های دهشت افگنی راه اندازی کرده است.

اما با صرف صدها میلیارد دالر، رئیس ادارۀ استخبارات ایالات متحده می گوید که تهدیدات دهشت افگنی علیه ایالات متحده به جای اینکه فروکش کرده باشد، در مقایسه با گذشته فزونی کسب کرده است.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG