لینک های دسترسی

Breaking News

کلپر: امریکا با آزمونهای امنیتی و بحرانات پیچیده روبروست


اداره ملی استخبارات به شمول سازمان مرکزی استخبارات (سی آی ای) همآهنگی ۱۶ ادارهء استخباراتی امریکا را مدیریت می کند
اداره ملی استخبارات به شمول سازمان مرکزی استخبارات (سی آی ای) همآهنگی ۱۶ ادارهء استخباراتی امریکا را مدیریت می کند

مسؤلان استخبارات ایالات متحده می گویند که برنامه های تسلیحات هسته یی، دهشت افگنی و جاسوسی سایبری یا انترنتی از جمله آزمون های امنیتی است که ایالات متحده با آن در جریان سال ٢٠١٦ روبرو می باشد.

جیمز کلپر رئیس ادارۀ ملی استخباارات ایالات متحده و جنرال ونسنت ستیوارد رئیس ادارۀ استخبارات نظامی این کشور، این اظهارات را در یک جلسۀ استماعیه به کمیتۀ قوای مسلح مجلس سنای ایالات متحده بیان داشته و اضافه کرده اند که دامنۀ این آزمون ها و بحرانات بیشتر از هروقت دیگر پیچیده می باشد.

این دو مقام امریکایی در اشاره به آزمایشات اخیر هسته یی کوریایی شمالی، هشدار دادند که پیونگ یانگ یکی از ریکترهای تولید پلوتونیم خود را که در یک مدت کوتاه توان تولید مواد کافی برای ساخت سلاح هسته یی را دارد، دوباره فعال ساخته است.

به گفتۀ رئیس ادارۀ ملی استخارات ایالات متحده، حکومت کوریای شمالی همچنان در تلاش ساخت راکت های دور برد است که توان انتقال سرگلولۀ اتمی را دارا بوده و می تواند تهدید مستقیم را متوجه ایالات متحده سازد.

رئیس ادارۀ ملی استخبارات امریکا که تمام نهادهای استخباراتی و امنیتی به شمول ادارۀ استخبارات مرکزی یا سی آی ای و ادارۀ امنیت ملی تحت اثر آن کار می کند، گفته است که ایران نیز با وجود موافقتنامۀ هسته یی با شش کشور قدرتمند جهان، در نظر دارد تا برنامۀ هسته یی اش را نگهدارد.

از جانب دیگر ونسنت ستیوارد رئیس ادارۀ استخبارات نظامی امریکا نیز در رابطه به تهدیدات گروۀ دولت اسلامی یا داعش بیان داشت که این گروۀ ممکن تلاش ورزد تا حملات بیشتر را در اروپا و ایالات متحده در سال ٢٠١٦ انجام دهد.

این مقامات بدگمانی روسیه در برابر ناتو و نگرانی مسکو در مورد سیستم دفاعی ایالات متحده که به باور مقامات آن کشور توان خنثی ساختن زرادخانۀ هسته یی روسیه را دارد، نیز یک آزمون دیگر بیان داشتند.

مسؤلان استخباراتی ایالات متحده همچنان جرایم ناشی از جاسوسی سایبری یا انترنتی را که در روسیه و چین سازمان داده می شود، یک تهدید بزرگ برای امنیت ملی و اقتصاد ایالات متحده تلقی کردند.

XS
SM
MD
LG