لینک های دسترسی

Breaking News

اعتراضات در فاریاب برای رهایی قومندان قیصاری ادامه دارد


با وجود تلاش مقام‌های ولایت فاریاب، برای بهبود وضعیت در این ولایت، امروز جمعه (۱۵سرطان) نیز تظاهرات در این ولایت برای حمایت از قومندان نظام الدین قیصاری جریان دارد.

در چهارمین روز اعتراضات، مظاهره کنندگان خواستار رهایی نظام الدین قیصاری و برگشت عبدالرشید دوستم، معاون دوم ریاست جمهوری از ترکیه اند.

مقام‌های محلی در ولایت فاریاب می‌گویند که اقداماتی را برای بهبود وضعیت در این ولایت روی دست گرفته اند.

راه اندازی عملیات علیه یک مرکز گروه طالبان در نزدیک شهر میمنه، مرکز فاریاب نیز شامل این اقدامات است.

نقیب الله فایق، والی فاریاب به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که شب گذشته نیروهای ویژه اردوی ملی بر یک پایگاه طالبان عملیات نظامی انجام دادند که در نتیجه آن، ۲۲طالب مسلح با شماری از تجهیزات نظامی و مواد مخدر بازداشت شدند.

با این حال یک منبع در فاریاب به رادیو آشنا - صداری امریکا گفت که شب گذشته نیروهای کماندو منزل نظام الدین قیصاری، فرمانده پولیس ولسوالی قیصار را که در نزدیک شهر میمنه واقع است، تلاشی و شماری از افراد را بازداشت کرده اند.

این منبع افزود که در جریان این تلاشی، میان محافظان منزل آقای قیصاری و نیروهای افغان نیز درگیری کوتاه صورت گرفته است که در نتیجه آن، دو تن کشته و سه تن مجروح شده اند.

اما مقام‌های ولایتی تا اکنون این ادعا را تائید نکرده اند.

نقیب الله فایق، والی فاریاب با رد تلاشی منزل آقای قیصاری به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که طالبان در بخش های از شهر میمنه جایگزین شده بودند تا امنیت را دراین ولایت مختل کنند.

آقای فایق افزود "دیشب هم یک حملاتی که انجام دادند در آنجا افراد مسلح غیر مسئول بودند این عملیات و ما مکوشش میکنیم که مسئله افراد مسلح غیر مسلح را با گفتگو حل بکنیم تا احساسات مردم برانگیخته نشود، بحث منزل قیصاری دراینجا مورد بحث نیست، مسئله امنیت شهروندان فاریاب است این عملیات راپور های استخباراتی آمده طالبان که نزدیک به شهر میاید این عملیات بخش ازآن بوده است."

برخی منابع ادعا می‌کنند که در جریان تلاشی آقای قیصاری، نیروهای افغان شماری از افراد مسلح را نیز بازداشت کرده اند؛ اما این گزارش‌ها به گونه رسمی تائید نشده است.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی پولیس فاریاب به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که در ساحۀ که در آنجا عملیات شده، درجریان دو روزگذشته، بر طیاره‌های نیروهای اردوی ملی شلیک شده است.

آقای رضایی افزود که درعملیات نیروهای قطعه خاص اردوی ملی دو فرد مسلح غیر مسئول کشته و دو تن مجروح شدهو ۲۴ تن دیگر نیز اسیر شده اند.

XS
SM
MD
LG