لینک های دسترسی

Breaking News

نظام‌الدین قیصاری آزاد شد – دفتر دوستم


رییس دفتر جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان، از آزادی نظام‌الدین قیصاری، یکی از فرماندهان ملیشه‌های محلی در ولایت فاریاب خبر داده است.

آقای قیصاری که هم‌چنین قوماندان امنیه ولسوالی قیصار ولایت فاریاب بود، شش ماه پیش به اتهام تهدید مسولان امنیتی در فاریاب و نقض حقوق بشر بازداشت شده بود.

دفتر آقای دوستم و طرفداران آقای قیصاری این اتهامات را بی‌ اساس می‌ خوانند.

بازداشت قوماندان قیصاری، اعتراض‌های گسترده‌ای را در شمال افغانستان به همراه داشت. این اعتراض‌ها پس از پا در میانی جنرال دوستم به پایان رسید.

عنایت بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم، پنجشنبه در صفحۀ فیس بوک خود نوشت "قهرمان ما آزاد شد."

تا حالا مقامات امنیتی در این مورد ابراز نظری نکرده اند و معلوم نیست که رهایی آقای قیصاری تحت چه شرایطی انجام شده است.

اخیرا شماری از بزرگان اقوام ازبیک و ترکمن با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیدار کرده و ضمن طرح مسایل دیگر، خواهان رسیدگی او به قضیه بازداشت قیصاری شده بودند.

در اعلامیه‌ای که ریاست جمهوری افغانستان منتشر کرد، آمده است که رئیس جمهور در این دیدار گفت "هیچ فردی فراتر از قانون نیست و فعالیت افراد و گروه‌های مسلح غیر مسول به هیچ صورت قابل قبول نیست."

با این حال، هفتۀ گذشته، شماری از رسانه‌های افغانستان به نقل از لوی سارنوالی این کشور گزارش کردند که روی رهایی مشروط آقای قیصاری توافق صورت گرفته است.

تلویزیون یک، به نقل از سخنگوی لوی سارنوالی خبر داد که آقای قیصاری به شرط ارایۀ ضمانت معتبر، ممنوع‌الخروج شدن و نیز تعلیق وظیفه‌اش، تا زمان بررسی کامل اتهامات علیه او از زندان آزاد می‌شود.

XS
SM
MD
LG