لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ درگیری‌‌ها میان نیروهای جبهۀ مقاومت و طالبان در درۀ اندراب بغلان


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

جبهۀ مقاومت ملی افغانستان می‌گوید که در درگیری میان نیروهای این جبهه و طالبان در بخش‌های درۀ اندراب ولایت بغلان، چندین روستا به دست آنان افتاده است، اما طالبان این ادعا را رد کرده و آن را بی‌اساس می‌دانند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه گفت که جنگ میان نیروهای جبهۀ مقاومت ملی افغانستان و طالبان پس از ظهر روز جمعه هشتم اپریل (۱۹ حمل) در درۀ قاسان ولسوالی ده‌صلاح آغاز شد و تا کنون ادامه دارد.

آقای احمدی گفت که طالبان پس از شش ساعت درگیری مناطق "دربند کاسه‌تراش و درۀ جر" از مربوطات این ولسوالی را ترک کرده و در حال حاضر، نیروهای آنان در این مناطق جابجا شده اند.

به گفتۀ سخنگوی جبهۀ مقاومت ملی در حال حاضر، درگیری‌ها در چندین بخش درۀ اندراب شدت یافته و در نتیجۀ آن، تا کنون ۱۱ تن از افراد طالبان کشته و ده‌ها تن دیگر آنان زخمی شده اند.

گفته می‌شود که در این درگیری‌ها به طرف مقابل نیز تلفات وارد شده است، اما آقای احمدی از دادن معلومات در این باره خودداری کرد.

در این حال، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بغلان روز شنبه نهم اپریل (۲۰ حمل) به صدای امریکا گفت که آنان از چندین روز به این‌سو، عملیات تصفیوی را در بخش‌های ولسوالی ده‌صلاح این ولایت آغاز کرده و تا کنون ادامه دارد.

اسدالله مصطفی هاشمی تصرف چندین روستا توسط نیروهای جبهۀ مقاومت ملی افغانستان در درۀ اندراب را رد کرد و افزود که آنان توان ایستادگی با طالبان را ندارند.

آقای هاشمی افزود: "یک چند نفر اوباش و اختطاف‌گر در منطقه دره‌جر جمع شده بودند که علیه شان عملیات تصفیوی انجام شد و حالا در آنجا هیچ نوع مشکل نیست و فقط تبلیغات فیسبوکی است."

از سوی هم، برخی از باشندگان درۀ اندراب ولایت بغلان می‌گویند که حملات طالبان بر مواضع نیروهای جبهۀ مقاومت ملی در این دره شدت یافته است.

محمد صادق، یکی از باشندگان محل به صدای امریکا گفت که در یک هفته گذشته، صدها نیروی طالبان به این دره سرازیر شده که ادامۀ این وضعیت مشکلات زیادی را به مردم به بار آورده است.

این باشندۀ درۀ اندراب همچنین مدعی شد که با تشدید درگیری‌ها در بخش‌های این دره، طالبان به اذیت و آزار مردم پرداخته و بسیاری خانواده‌ها مجبور شده اند تا خانه‌های شان را ترک کرده و به پلخمری، مرکز ولایت بغلان بیجا شوند.

آقای صادق همچنین گفت که پس از هر حملۀ نیروهای جبهۀ مقاومت، طالبان بیشتر جوانان را بازداشت و باشندگان محل را "لت و کوب" می‌کنند. اما رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بغلان لت و کوب و اذیت و آزار مردم توسط افراد این گروه را رد کرد و گفت که عملیات تصفیوی در این دره یکی از خواست‌های باشندگان اندراب بوده است.

نیروهای جبهۀ مقاومت ملی افغانستان هنوز هم در بخش‌های ولایت پنجشیر و درۀ اندراب ولایت بغلان حضور دارند و همواره به درگیری و حملات بر مواضع طالبان در بخش‌های آن می‌پردازند.

طالبان هفته گذشته عملیاتی را در درۀ حصارک از مربوطات ولسوالی رخۀ ولایت پنجشیر بر مواضع جبهۀ مقاومت ملی آغاز کردند که این درگیری‌ها به دو طرف تلفات وارد شده بود.

XS
SM
MD
LG