لینک های دسترسی

Breaking News

آتش سوزی در امریکا صدها خانه را ویران کرد


مقام‌ها در ایالت کلورادو ایالات متحده پنجشنبه شب ۳۰ دسمبر (نهم جدی) گفتند که در اثر آتش‌سوزی تقریباً ۵۸۰ منزل رهایشی در بیرون شهر دنور، مرکز این ایالت، تخریب شده است.

یک هوتل و یک مرکز خریداری نیز در اثر این آتش‌سوزی سوخته است و در این رویداد دست‌کم شش نفر زخمی شده اند. این آتش‌سوزی همچنین موجب مسدود شدن بخشی از یک شاهراه شده است.

مقام‌ها در این ایالت گفته اند که ده‌ها هزار نفر دیگر را از این ساحه تخلیه کرده اند.

پیش از بروز آتش‌سوزی، به مردم شهرک لوییزویل که جمعیت آن به ۲۱هزار می‌رسد و باشندگان ساحهٔ سوپریر که نفوس آن ۱۳هزار نفر است،‌ دستور داده شده بود تا این ساحات را ترک کنند.

به گفتهٔ مقام‌های محلی، چندین آتش‌سوزی روز پنجشنبه در این ساحه رخ داد. آتش‌سوزی در یک جنگل آغاز شد، وزش باد سبب افزایش آتش‌سوزی شد.

مقامات می‌گویند که در برخی از ساحات واژگون شدن پایه‌های برق نیز سبب آتش سوزی شده است.

جو پل، یک مقام ارشد امنیتی محلی گفته است که آتش‌سوزی به دلیل باد‌های تند به سرعت در حال افزایش است و این آتش‌سوزی تا حال ساحهٔ ۶.۵ کیلومتر مربع را متاثر ساخته است.

منطقهٔ فرانت کلورادو، جایکه اکثر جمعیت این ایالت در آن زندگی می‌کنند، خزان بسیار خشک داشت و زمستان تا حال عمدتاً خشک بوده است. پیش‌بینی شده است که روز جمعه در این منطقه برف‌باری خواهد شد.

جرد پولیس،‌ والی این ایالت حالت اضطراری اعلام کرد و به مقام ایالت اجازه دسترسی به بودجه اضطراری آفات طبیعی را داد.

دانشمندان گفته اند که تغییرات اقلیمی موجب شده است تا آتش‌سوزی جنگلات به طور مکرر و مخرب‌تر رخ بدهد.

به گفتهٔ این دانشمندان خشکسالی تاریخی و موج گرمای شدید مبارزه با آتش‌سوزی های جنگلات در غرب ایالات متحده را دشوارتر کرده است.

XS
SM
MD
LG