لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از افزایش ملیشه ها در بادغیس


عبدالمجید شکیب، رئیس شورای ولایتی بادغیس در گفتگوی با رادیو آشنا صدای امریکا از حضور گسترده افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت ابراز نگرانی کرد و آنرا یک چالش بزرگ امنیتی خواند.

آقای شکیب گفت عدم توجه حکومت به رفع این معضل باعث ایجاد فاصله بین مردم و دولت شده است.

آقای شکیب گفت "تمام نزاکت ها و برخوردهای قومی که در ولسوالی آب کمری بادغیس داریم و تمام برخوردهایی که در دو الی سه ماه اخیر در مرزهای قادس و ولسوالی جویند در منطقه ریگی داریم اینها همه محصول موجودیت سلاح های غیر قانونی نزد افراد غیر مسئول است که به ما دردسر و اختلافات به بار آورده و کشته های ما را به ده ها تن رسانده است."

شماری ازباشنده گان ولایت بادغیس نیز می گویند كه تنش های قومی دراین ولایت باعث گردیده تا اكثریت راه های مواصلاتی با ولسوالی ها مسدود شود.

مردم دولت را متهم به بی توجهی دراین زمینه کرده می گویند تنها افرادی می توانند در بادغیس به راحتی گشت و گذار کنند که با مخالفین دولت همکاری نمایند.

حساسیت های قومی

احمدالله علیزایی، والی بادغیس نیز ضمن تائید این موضوع می گوید عمده ترین مشكل این ولایت تبعیض لسانی و قومی است كه باعث شده افراد مسلح غیر مسئول در این ولایت حضور گسترده داشته باشند.

والی بادغیس تنها راه بیرون رفت از مشکلات موجود را درهمکاری مردم با دولت میداند.

آقای علیزایی گفت "من از این مسئله که اینجا گروهای مسلح غیر مسئول هستند و قوم گرایی و گروه بازی است بسیار رنج میبرم و تلاش می کنم تا به این معضلات پایان دهم و برای اینکار تدابیری روی دست گرفته ام. اول اینکه این موضوع را با نماینده های مردم در مشرانو جرگه در میان گذاشتم و دوم به ارگان های امنیتی دستور داده ام تا از این به بعد و برای حل این معضل پولیس ما پولیس واقعی باشد نه پولیس قومی، لسانی و یا حزبی. "

مسئولین امنیتی ولایت بادغیس حاضر نشدند در باره ملیشه های غیرمسئول در این ولایت، صحبت کنند.
XS
SM
MD
LG