لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ تدابیر برای مقابله با موج دوم 


آمار وزارت صحت افغانستان از واقعات کروناویروس رو به افزایش را نشان می‌دهد؛ اما این وزارت گفته که تمامی تدابیر برای مبارزه با موج دوم این ویروس گرفته شده است.

احمد جواد عثمانی، سرپرست این وزارت امروز پنجشنبه هشتم اکتوبر (۱۷ میزان) به خبرنگاران گفت که در تمامی مراکز صحی برای جلوگیری از گسترش موج دوم کروناویروس، تدابیر جدی گرفته شده است.

این در حالی است که طی شبانه‌روز گذشته ۳۷۳ واقعه مشکوک کروناویروس در لابراتوارهای وزارت صحت عامۀ افغانستان آزمایش شده که نتایج ۶۸ مورد آن مثبت بوده است.

وزارت صحت افغانستان گفته که با ارقام جدید کروناویروس مجموع مبتلایان به ۳۹هزار و ۶۱۶ تن افزایش یافته است.

بر اساس معلومات این وزارت از جمله واقعات تازه ۵۰ مورد در هرات، ۱۶ واقعه در کابل و دو مورد نیز در لوگر و قندهار ثبت شده است.

همچنان طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ولایت دایکندی فوت کرده که با این حساب آمار مرگ ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۱۴۷۰ رسید.

بر بنیاد ارقام وزارت صحت از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون بیش از ۳۳هزار بیمار کووید۱۹ دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی چانس هاپکینز، کروناویروس تا روز پنجشنبه هشتم اکتوبر (۱۷ میزان) بیش از ۳۶ میلیون و ۱۷۰ هزار نفر را مبتلا کرده و اضافه از یک میلیون و ۵۶ هزار تن دیگر را به کام مرگ فرستاده است.

XS
SM
MD
LG