لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ ۴۳۲ بیمار در شش روز جان باختند


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که از آغاز هفتۀ جاری تا اکنون، ۴۳۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان باخته اند.

با این حساب، آمار مجموعی رسمی مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در افغانستان، به شش‌هزار و ۷۲ مورد افزایش یافت. هرچند به گفتۀ کارشناسان آمار واقعی ابتلا و مرگ و میر به مراتب بلندتر از این است.

همچنان وزارت صحت عامۀ افغانستان از روز شنبه تا امروز پنجشنبه ۱۵ جولای (۲۴ سرطان) شش‌هزار و ۲۸۷ بیمار را شناسایی کرده است و رقم مجموعی مبتلایان در این کشور به ۱۳۹هزار و ۵۱ مورد رسید.

هم‌زمان با این، وزارت صحت عامه تلاش دارد که با تطبیق واکسین کووید۱۹ به شهروندان این کشور، روند گسترش موج سوم کروناویروس را مهار کند.

این وزارت بیش از یک‌هزار مرکز تطبیق واکسین کووید۱۹ را در سراسر افغانستان ایجاد کرده است و بیش از یک میلیون نفر به شمول کارمندان ملکی دولت واکسین شده اند.

داکتر محمد شفیق میرزازاده، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌ عامه در یک نشست آنلاین از روسای صحت در ولایات و موسسات همکار خواست تا در بخش تسریع روند تطبیق واکسین، جلوگیری از ضایع‌شدن آن، نظارت از مراکز تطبیق واکسین کووید۱۹ و گزارش‌دهی دقیق و به موقع همکاری کنند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا روز پنجشنبه ۱۵ جولای (۲۴ سرطان) بیش از ۱۸۸ میلیون و ۴۰۵هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از چهارمیلیون و ۵۹هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG