لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت صحت افغانستان: ۷۸ درصد قربانیان کروناویروس مردان اند


وزارت صحت عامه افغانستان‌ می‌گوید که بیشتر قربانیان کروناویروس در این کشور مردان اند.

اکمل سمسور، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ششم جولای (۱۶ سرطان) به خبرنگاران گفت که ۷۲ درصد ۳۳ هزار و ۱۹۰ بیمار کووید۱۹ در افغانستان را مردان و ۲۸ درصد آنرا زنان تشکیل می‌دهند.

او افزود که آمار مجموعی مرگ و میر در افغانستان به ۸۹۸ رسیده است که از این میان ۷۸ در صد آن مردها و ۲۲ در صد شان زنان اند.

سخنگوی وزارت صحت گفت که در بین کشورهای ایران، پاکستان، عراق و هند، افغانستان با داشتن ۲.۶ درصد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در جایگاه چهارم قرار دارد.

آمار وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان باخته اند و ۲۳۹ واقعه جدید کووید۱۹ ثبت شده است.

آقای سمسور علاوه که از رهگذر سنی، از مجموع تمام افراد مبتلا به بیماری کووید۱۹ در افغانستان، ۳۱ درصد افراد ۲۱ تا ۳۰ ساله، ۲۴ درصد بیماران ۳۱ تا ۴۰ ساله و ۱۷ درصد افراد ۴۱ تا ۵۰ ساله استند.

همچنان بر اساس یافته‌های وزارت صحت عامه افغانستان بیش از ۲۱ درصد مبتلایان را کهنسالان – افراد ۵۱ سال به بالا – تشکیل می‌دهد.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح دوشنبه ششم جولای (۱۶ سرطان) مرگ و میر ناشی از این بیماری در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان به بیش از ۵۳۴۵۰۰ نفر و مبتلایان آن به بیش ۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG