لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ ناشی از کووید۱۹ در افغانستان؛ بیش از ۱۰۰۰ مورد


وزارت صحت عامۀ افغانستان امروز از مرگ ۱۶ فرد مبتلا به بیمار کووید۱۹ خبر داد.

این وزارت روز یکشنبه ۱۲ جولای (۲۲ سرطان) گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر در کابل، دو نفر در هرات و دو بیمار دیگر در قندهار جان باخته اند، که شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در افغانستان به ۱۰۱۰ مورد رسیده است.

همچنان این وزارت می‌گوید که ثبت واقعات مثبت کروناویروس در این کشور رو به کاهش نهاده است و تنها در یک روز گذشته، ۸۵ مورد جدید ثبت شده است.

به گفته وزارت صحت افغانستان تا اکنون، ۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر در این کشور به کووید۱۹ مصاب شده که از این میان، ۲۱ هزار و ۲۱۶ فرد مبتلا دوباره صحت‌یاب شده اند.

در این حال، مقام‌های محلی ولایت بلخ گفته اند که در ۲۴ ساعت گذشته، هیچ واقعۀ مثبت کروناویروس در این ولایت ثبت نشده است.

نظام‌الدین جلیل، رییس صحت عامۀ این ولایت به صدای امریکا گفت که تا اکنون دو هزار و ۹۲۲ نفر در این ولایت به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان، ۶۰ نفر جان باخته و ۷۶۱ تن دیگر بهبود یافته اند.

بلخ پس از هرات دومین ولایتی است که مقام‌های آن از کاهش موارد مثبت کروناویروس خبر داده اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح یکشنبه ۱۲ جولای (۲۲ سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از ۵۶۵ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۲ میلیون و ۷۳۹ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG