لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر ناشی از کروناویروس از مرز ۱۰ هزار گذشت


بر اساس تازه ترین گزارش، مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان به ۱۰ هزار و ۴۹۶ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها تا اکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر دیگر به این ویروس مبتلا شده اند، در حالی که بیش از ۸۹ هزار نفر دیگر پس از ابتلا به این ویروس، صحت‌یاب شده اند.

سازمان جهانی صحت با اشاره به سرعت سرسام آور کروناویروس روز جمعه ۲۰ مارچ (اول حمل) گفت: " سه ماه را در بر گرفت تا واقعات تایید شده به ده هزار برسد و تنها در ۱۲ روز واقعات ابتلا به آن به صد هزار رسید".

سازمان جهانی صحت مقررات جدیدی را منتشر کرده تا کشورها وسعت عفونت کروناویروس را در بین نفوس شان مشخص سازند؛ کدام گروه ها زیادتر متاثر شده اند و فیصدی مبتلایان چند است.
ایران با مرگ ۱۴۳۳نفر در جایگاه سوم، چین با مرگ ۳۲۴۲ در جایگاه دوم و ایتالیا با مرگ ۳۴۰۵ نفر در جایگاه اول قرار گرفته است.
والی ایالت کالیفورنیا محدودیت‌ها بر رفت و آمد را بالای ۴۰میلیون باشندهٔ این ایالت بیشتر ساخته و از آن‌ها خواسته است تا در خانه هایشان باقی بمانند.

ادارهْ ترمپ به شهروندان امریکا در خارج از کشور هشدار داده است تا به زودی به امریکا برگردند و یا خطر گذراندن یک دوره "نامشخص" را در خارج از کشور برعهده بگیرند.

اما در ایتالیا، داکتر لوکا لورینی، رییس مراقبت عاجل یک شفاخانه ای پنج صد بستر گفت: "وقتی ویروس به اینجا رسید، هیچ پیشگیری وجود نداشت و خیلی سریع در دره ها سرایت کرد. ... برخی گفتند که این ویروس انفلوانزای طبیعی است. ما داکتران می دانستیم كه این طور نیست."

به گزارش یک روزنامه ایتالیایی، در یک صومعه در حومهْ شهر روم ۱۹ تا ۲۱ راهب به این ویروس مبتلا شده اند.

در حالی که اروپا بیشتر تحت فشار این ویروس قرار گرفته و بر اساس گزارش‌ها شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس اکنون در مقایسه با سایر کشور های جهان در ایتالیا بیشتر شده است، مقام‌های چینی گفته اند که برای دومین روز پیهم هیچ واقعۀ جدید کروناویروس در شهر ووهان آن کشور گزارش نشده است.

با آنهم ۳۹ واقعه انتقالی در چین گزارش شده است.

در یک اقدامی دیگری که بیانگر تغییرات درشرق وغرب است، سن شوپیگ یک مقام رسمی صلیب سرخ چین در راس یک هیات امداد رسان به میلان رسیده و از عدم جدی گرفتن قرنطین توسط شهروندان ایتالیایی سخت انتقاد کرد.

این مقام چینی با بیان اینکه از دیدن تعداد زیادی مردم در حال گردش در شهر ، استفاده از وسایط نقلیه عمومی و غذا خوردن در رستوران‌ها شوکه شده است، افزود: "همه مردم باید در قرنطین در خانه بمانند."

قرار یگ گزارش دیگر چین یک مقدار تجهیزات طبی را به پراگ پایتخت چک نیز فرستاده است.

در سطح جهان ، دولت ها در تلاش استند تا تعادل بین قرنطین شهروندان و نیازمندی در تهیه و تولید مواد غذایی، ادویه و سایر مواد ضروری را حفظ کنند.

XS
SM
MD
LG