لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس زندگی روزمره جهانیان را مختل کرده است


با نزدیک شدن تعداد مبتلایان کروناویروس در امریکا به ۲۰هزار، مقامات ایالتی و محلی برای میلیون‌ها امریکایی روز شنبه ۲۱ مارچ (۲حمل) هدایت داده اند در خانه هایشان باقی مانده و تنها برای نیازمندی های ضروری مانند خریداری ادویه، غذا، تیل و ورزش انفرادی،بیرون بروند.

به منظور جلوگیری از گسترش کروناویروس که هرروز صد ها قربانی می گیرد، از باشندگان ایالت های کالیفورنیا، ایلینوی و نیویارک تقاضا شده تا در خانه هایشان باقی بمانند.

به احتمال زیاد ایالت های نیوجرسی و اوریگن نیز برای مبارزه با کروناویروس از باشندگان خویش تقاضا کنند تا در خانه باقی بمانند.

کودکان دیگر به مکتب نمی روند، بزرگسالان یا از خانه کارمی کنند و یا از از کار مرخص شده اند. مراسم عروسی و مسابقات ورزشی لغو شده است. میلیون ها امریکایی درخواست بیمه بیکاری داده اند. اماکن عبادت نیز تا اطلاع ثانی مسدود شده است.

قرار گزارش مرکز منابع کروناویروس در پوهنتون جان هاپکینز، آمار مبتلایان کروناویروس تا صبح امروز شنبه به ۲۷۵هزار نفر رسیده است.

کیوبا که اقتصادش شدیداً وابسته به سیاحت است، برای جلوگیری از گسترس کروناویروس، ورود سیاحان را به این کشور برای سی روز منع کرده است. کیوبا تا حال ۱۹ واقعه مثبت و یک واقعه مرگ ناشی از کرونا ویروس داشته است.

کوریایی جنوبی ۱۴۷ واقعه جدید این ویروس را روز شنبه اعلان کرد.

در همین حال قرار گفته‌ٔ رییس سازمان جهانی صحت بعد از کاهش واقعات در چین، اروپا به محراق کروناویروس مبدل شده است. اضافه تر از ۱۰۲۰۰ واقعه جدید روز جمعه در اروپا ثبت شده است.

مقامات اسپانیا هشدارداده اند که وضعیت ممکن از توانایی سیستم صحی این کشور خارج شود.

آلمان نیز تلاش دارد تا تعداد بستر های مراقبت های جدی را با مبدل ساختن هوتل ها و کلینیک ها به شفاخانه های موقتی، از ۲۸ هزار بلند ببرد.

در حال حاضر، در حدود ۲۰ هزار واقعه تایید شده در آلمان وجود دارد و مقامات می گویند که در صورت عدم اتخاذ اقدامات جدی، این ویروس تا ده میلیون نفر را مبتلا خواهد ساخت.

در همین حال بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا تمام رستوران ها، می خانه ها و تجارت های تفریحی را مسدود کرده است.

XS
SM
MD
LG