لینک های دسترسی

Breaking News

مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ایران از ۶۰ هزار بیشتر شد


آمار رسمی حکومت ایران نشان می‌دهد که شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به بیش از ۶۰ هزار رسیده است.

این در حالی است که مقامات ایرانی،‌ به شمول حسن روحانی، رییس جمهور این کشور از موج چهارم کروناویروس و افزایش واقعات در بخش‌های مشخص این کشور هشدار داده اند.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت صحت ایران گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ نفر پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان باختند که با این حساب شمار مجموعی مرگ و میر ناشی از این ویروس در این کشور به ۶۰ هزار و ۷۳ رسیده است.

بر اساس معلومات رسمی ایران، تا اکنون بیش از ۱.۶ میلیون نفر در ایران به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند. اما برخی از مقامات ایرانی، به شمول وزیر صحت این کشور در گذشته پذیرفته اند که به نظر می‌رسد ارقام واقعی مبتلایان و احتمالاً مرگ و میر بیشتر از آنچه باشد که گزارش می‌شود.

حسن روحانی دیروز گفت که قیود برای جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس ممکن برای چهار ماه تا یک سال آینده نافذ بماند.

با فرا رسیدن سال نو خورشیدی که بزرگترین جشن در ایران است، مقام‌های آن کشور از ایرانی‌ها خواسته اند تا توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

این در حالی است که مقامات ایرانی از نوع جدید کروناویروس که در بریتانیا شایع است، اظهار نگرانی کرده اند؛ نوع ویروسی که تا اکنون ۱۱۲ نفر در ایران به آن مصاب شده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین در دسمبر ۲۰۱۹ شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح امروز یکشنبه ۲۸ فبروری (دهم حوت) نزدیک به ۱۱۴ میلیون نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۲.۵۳ میلیون نفر دیگر در اثر آن جان باخته اند.

ایالات متحده به تنهایی حدود ۲۵ درصد واقعات و ۲۰ درصد مجموع مرگ و میر جهانی ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ را ثبت کرده و تا چاشت یکشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در امریکا به نزدیک به دو میلیون و ۵۲۸ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به بیشتر از ۵۱۲ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG