لینک های دسترسی

Breaking News

تطبیق سومین واکسین کروناویروس در امریکا منظور شد 


ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده رسماً استفاده از واکسین کروناویروس شرکت جانسن ایند جانسن را منظور کرد و قرار است روند تطبیق این واکسین سر از فردا اول مارچ (۱۱ حوت) آغاز شود.

بر اساس یک مطالعه، واکسین این شرکت در مقابل تمامی بیماری‌های جدی ناشی از کروناویروس ۸۵ در صد موثریت دارد. این واکسین حتا در مقابل نوع جدید کروناویروس که در افریقای جنوبی شایع است نیز موثر است.

واکسین کروناویروس شرکت جانسن ایند جانسن فقط در یک دوز تطبیق می‌شود در حالی که سایر واکسین‌ها در دوز تطبیق می‌گردد. از اینرو، مقامات صحی مشتاقانه منتظر این واکسین بودند تا روند واکسیناسیون را تسریع ببخشند.

پس از واکسین‌های فایرز-بیوان‌تک و مودرنا این سومین واکسینی است که برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ منظور ادارۀ غذا و دوای ایالات متحده را دریافت می‌کند.

ایالات متحده به تنهایی حدود ۲۵ درصد واقعات و ۲۰ درصد مجموع مرگ و میر جهانی ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ را ثبت کرده و تا چاشت یکشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در امریکا به نزدیک به دو میلیون و ۵۲۸ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۵۱۲ هزار نفر رسیده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده منظوری این واکسین را خبر هیجان انگیز به امریکایی‌ها خواند، اما از مردم خواست تا توصیه‌های صحی را در نظر داشته باشند.

رییس جمهور بایدن گفت که مبارزه در مقابل کروناویروس ادامه دارد و از اینرو باید فاصلهٔ فزیکی را رعایت کرد و به پوشیدن ماسک ادامه داده شود. او هشدار داد که ممکن وضعیت با شیوع نوع جدید کروناویروس تغییر یابد و بد تر شود.

شرکت جانسن ایند جانسن گفته است که انتظار دارد تا اخیر ماه مارچ ۲۰ میلیون دوز و تا فصل تابستان ۱۰۰ میلیون دوز واکسین را به ایالات متحده تحویل دهد.

براساس گزارش اسوشیتدپرس، این شرکت تلاش دارد که تا منظوری سازمان جهانی صحت و جواز تطبیق در اروپا را نیز به دست آورد.

XS
SM
MD
LG