لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در جهان؛ امریکا با بیشترین مورد ابتلا و مرگ در صدر قرار گرفت


همه‌گیری کروناویروس تا صبح یکشنبه ۱۲ اپریل (۲۴ حمل) جان ۱۱۰ هزار نفر را در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان گرفته و شمار مبتلایان آن به ۱.۸ میلیون نفر رسیده است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، ایالات متحدۀ امریکا با بیش از ۵۳۰ هزار مورد ابتلا و افزون بر ۲۰۶۰۰ مورد مرگ ناشی از کروناویروس، بیشترین رقم مبتلایان و تلفات کووید۱۹ را در جهان دارد.

اسپانیا در سطح اروپا بیشترین میزان ابتلا به کروناویروس را دارد و تا ایندم، شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشور به بیش از ۱۶۶ هزار و مرگ و میر ناشی از این بیماری به حدود ۱۷ هزار نفر می‌رسد.

شمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در ایتالیا تا صبح یکشنبه به ۱۹۴۶۸ نفر و آمار مبتلایان به ۱۵۲۲۷۱ نفر می‌رسید.

فرانسه چهارمین کشور متاثر از کروناویروس تا حال از ابتلای ۱۳۰۷۳۰ نفر به کروناویروس و مرگ ۱۳۸۵۱ نفر در اثر این بیماری گزارش داده است.

در آلمان با آنکه شمار مبتلایان به ۱۲۵۴۵۲ نفر رسیده است، میزان تلفات کووید۱۹ نسبت به همسایگان این کشوربه مراتب کمتر است و تا روز یکشنبه از ۲۸۷۱ مورد مرگ ناشی از کروناویروس خبر داده شده بود.

اما در چین که کروناویروس از آن به جهان منتشر شده است، به ادعای مقام‌های چینی واقعات جدید و شمار تلفات روبه کاهش نهاده است. تا صبح یکشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در چین به ۸۳۱۳۴ نفر و تلفات ناشی از آن به ۳۳۴۳ نفر رسیده است.

بریتانیا از ۷۹۸۸۵ مورد ابتلا و ۹۸۹۲ مرگ ناشی از کووید۱۹ گزارش داده است.

ایران یگانه کشور در شرق میانه است که بیشتر از کروناویروس متاثر شده و تا حال ۷۱۶۸۶ نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده و حدود ۴۴۷۴ نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در افغانستان نیز شمار مبتلایان کروناویروس هرچند کم، اما فزاینده است و بر اساس آخرین آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشور ۶۰۷ نفر و میزان تلفات ناشی از آن به ۱۹ نفر می‌رسید.

XS
SM
MD
LG