لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ شمار مبتلایان از مرز ۶۰۰ گذشت


وزارت صحت عامه افغانستان از ثبت ۵۲ واقعه جدید مثبت کروناویروس در هشت ولایت آن کشور ولایت خبر داده است که با این حساب، شمار مجموعی واقعات مثبت این ویروس در افغانستان به ۶۰۷ رسید.

وحیدالله مایار، مشاور و سخنگوی این وزارت روز یکشنبه ۱۲ اپریل (۲۴ حمل) به خبرنگاران گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ واقعه در کابل، هشت واقعه در قندهار، هفت واقعه در هرات، چهار واقعه در بلخ، دو واقعه در بامیان و سه واقعۀ دیگر در ولایت‌های پکتیا، هلمند و ننگرهار ثبت شده است.

آقای مایار افزود که با جان باختن یک فرد مبتلا به این ویروس در ولایت لوگر، شمار قربانیان کروناویروس در افغانستان به ۱۹ رسیده است، در حالیکه ۳۸ تن دیگر صحت‌یاب شده اند.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان تا اکنون کروناویروس در ۲۷ ولایت شیوع کرده است.

قیود بر گشت و گذار در شهر کابل و برخی ولایات دیگر از چندین روز به این‌سو جدی‌ شده و وزارت داخله افغانستان از شهروندان آن کشور خواسته است که از تردد بیشتر خودداری کنند.

در تلاش برای جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس، والی کابل اعلام کرد پایتخت افغانستان برای دو هفته دیگر به‌گونۀ کامل قرنطین خواهد بود.

محمد یعقوب حیدری، والی کابل ناوقت دیروز در یک نشست مشترک مطبوعاتی با والیان ولایت‌های همجوار کابل گفت که قرنطین پایتخت تا هفتم ثور ادامه خواهد داشت و از رفت و آمد مردم به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده این ویروس تا روز یکشنبه ۱۲ اپریل (۲۴ حمل) در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان، جان ۱۰۹۳۱۱ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۷۸۳ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG