لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت صحت: زمینۀ تشخیص کروناویروس در افغانستان فراهم شد


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که پس از این نیاز نیست نمونه‌های مشکوک برای تشخیص کروناویروس به خارج از این کشور فرستاده شود.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه هنگام افتتاح بخش ویژۀ کروناویروس در بلخ گفت که پیش از این نمونه‌ها برای تشخیص این ویروس به خارج فرستاده می‌شد و از چالش‌های اساسی این وزارت بود.

آقای فیروز گفت: "خوشبختانه با تلاش‌های وزارت صحت عامه زمینه تشخیص ویروس کرونا در کشور فراهم شده است".

به گفتۀ وی پیش از این نزدیک به ۵۰۰ فرد به شمول ۳۰ خارجی که از چین وارد افغانستان شده بود، نمونه‌های گرفته‌شدۀ این افراد برای تشخیص کروناویروس به خارج فرستاده شده بود.

وزیر صحت عامۀ افغانستان گفت که نتایج نمونه‌ها نشان می‌دهد که در این افراد هیچ علایمی از کروناویروس دیده نشده است.

حکومت افغانستان تمامی تصامیم در مورد جلوگیری از کروناویروس را به وزارت صحت این کشور محول کرده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری امروز سه شنبه ۱۸ فبروری (۲۹ دلو) به خبرنگاران گفت: "وزارت صحت ما مسوولیت دارد هر اقدامی که نیاز است، روی دست بگیرند، حمایت رییس جمهور را دارند، اگر می‌خواهند محصلین ما را (از چین) برگردند یا برنامه‌های دیگر دارند".

این در حالی است که ۴۱ محصل افغان و برخی خانواده‌ها در شهر ووهان چین – ولایتی که مرکز انتشار کروناویروس خوانده شده – قرنطین شده اند.

پیش از این وزیر صحت گفته بود که با انتقال این افراد، حدود ۳۰ میلیون نفوس این کشور در معرض تهدید کروناویروس قرار می‌گیرند.

وزارت صحت افغانستان گفت که حدود ۲۰ میلیون دالر نیاز است تا از گسترش کروناویروس در این کشور جلوگیری شود؛ اما به گفتۀ وی تا اکنون دو میلیون دالر حکومت افغانستان و سه میلیون دالر را سازمان صحی جهان در این بخش اختصاص داده اند.

XS
SM
MD
LG