لینک های دسترسی

Breaking News

دو جوان در دایکندی هزینۀ نامزدی شان را به بخش صحی اهدا کردند


با گسترش شیوع کرونا ویروس در افغانستان،‌ شماری از جوانان تلاش دارند تا حد امکان حق شهروندی شان را ادا کنند.

در تازه ترین مورد، دو جوان در ولایت دایکندی، هزینۀ نامزدی شان را بسته‌های صحی خریداری کرده و به ریاست صحت‌عامۀ این ولایت اهدا کردند.

ریاست صحت ‌عامۀ ولایت دایکندی می‌گوید که راضیه الفت، رییس شهرسازی و اراضی این ولایت و محمد بشیر بیگزاد، با هدیۀ ۱۴۰ بسته صحی به مقامات و باشندگان بامیان و دایکندی مراسم نامزدی شان را با حضور مقام‌های حکومتی در صحن این ریاست برگزار کردند.

راضیه الفت روز یکشنبه ۱۹ اپریل (۳۱ حمل) به صدای امریکا گفت: "ما این تصمیم را به این خاطر گرفتیم که بیماری کرونا در کشور یک بحران خلق کرده و ما خواستیم که از تجمعات جلوگیری شود و از طرف دیگر یک کمک به قشر آسیب پذیر و فقیر جامعه نیز کمک کرده باشیم."

خانم الفت افزود که با نامزدش تمام مصارف نامزدی خود را مبلغ ۱۴۰ هزار افغانی بر آورد کرده و آن را به تعداد ۱۰۰ بسته صحی برای ریاست صحت عامه و نیازمندان دایکندی کمک کرده و ۴۰ بسته صحی دیگر را نیز برای نیازمندان در بامیان در نظر گرفته اند.

این در حالی است که دوروز پیش دو زوج در کابل هزینهٔ‌ مراسم عروسی شان را به نیازمندان هدیه کرده بودند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG