لینک های دسترسی

Breaking News

آیا داروی ملاریا کروناویروس را از بین می‌برد؟


با وجود آن که نتایج علمی موثریت داروی ملاریا را در درمان کروناویروس ثابت نکرده است، برخی کشورها به شمول ایالات متحده از روی ناچاری، دسترسی به هایدروکسی کلوروکین را گسترش داده اند.

هایدروکسی کلورکین که با نام تجارتی پلاکونیل نیز شهرت دارد، برای درمان بیماری ملاریا، سل و ورم یا آماس مفاصل نیز استفاده می‌شود.

انتونی فاوچی، رییس انستیتوت مطالعات امراض ساری در ایالات متحده، بارها گفته است که مفید بودن این دارو یک شایعه است، اما از ماه فبروری به اینسو، دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا بار بار استفاده از این دوا را برای درمان کووید۱۹ ترغیب کرده است.

به گفته دونالد ترمپ، ایالات متحده تا حال ۲۹ میلیون دوز این دوا را خریداری کرده است.

قصر سفید استفاده اضطراری از این دوا را از اواسط ماه مارچ تایید کرده و براساس یک گزارش، حتا کارشناس تجارتی قصر سفید بر سر خریداری این دارو با داکتر فاوچی مشاجره کرده است.

دونالد ترمپ ادعا دارد کشورهایی که آمار ملاریا در آن بلند است، فیصدی کمتر از ابتلا به کروناویروس را از خود نشان داده اند.

اما آنان پارخ، معاون پیشین وزارت صحت ایالات متحده این ادعا را حدس و گمانی بیش نمی‌داند. او گفت تا زمانی که اطلاعات و شواهد لازم در دسترس قرار نگیرد، نباید هیچ نوع نتیجه گیری در قبال این موضوع صورت گیرد.

آقای پراخ می افزاید که یکی از دلایلی که شمار واقعات مثبت کروناویروس در افریقا اندک به نظر می‌رسد، ممکن کمبود امکانات آزمایش کروناویروس باشد.

در ایالات متحده، شفاخانه‌ها داروی ملاریا را به بیماران مبتلا به کروناویروس تجویز می‌کنند و استفاده از آن را بی خطر می‌خوانند، هرچند استفاده از آن برای بیماران مبتلا به بیماری‌های قلب، عاری از خطر نیست.

ایا داروی ملاریا در برابر کروناویروس مؤثر است؟
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:17 0:00

XS
SM
MD
LG